söndag 30 november 2014

#bloggjulfest14

Orkar någon läsa om bloggjulfesten ännu? Jag tänkte hur som helst att jag nu skulle berätta lite om mina egna upplevelser från kvällen. Till att börja med var det jätte roligt att klä upp sig i fina kläder, händer ju minsann inte varje dag. Att dessutom få träffa en massa nytt folk var både roligt, spännande och skrämmande, men mest roligt då i alla fall. När vi satte oss i bilen påväg till Nykarleby och Juthbacka tänkte jag nog en och två gånger " Varför skulle jag nu gå och anmäla mig till detta?!?" Var nog väldigt nervös, men allt det släppte direkt då vi kom från. Vi är då alltså JAG och Anton som körde mig. 


Ja och bättre bilder på min klänning finns inte. Jag vet skit pinsamt att jag inte har bättre bilder på klänningen men vi skyller på fotografen (Anton)

Då vi kom fram till Juthbacka hälsade de fem arrangörerna (Carro, Annika, Jossan, Maria & Janina)  oss välkomna, en fotograf från bildbolaget DU&VI förevigade oss ändå på bild så jag håller tummarna för att klänningen syns bättre på de bilderna sen.

Sedan var det dags att hitta sin plats och bekanta sig med bordsgrannarna. Hade turen att sitta med ett gäng härliga tjejer, Mirja , Ida och Madelaine var de tjerna som jag talade mest med under middagen. Madelaine var också den som jag hade i uppgift att intervjua. (skäms lite över att jag ändå glömde bort att ta en bild av henne, jag skulle ju ta en bild av klänningen efter maten men ja sen minglade alla iväg och mitt i allt hade hon åkt hem..) Men Madelaine skulle berätta om sin outfit. Hon hade en klänning fram H&M och en sjal till det. Riktigt finklädd enligt mig. Vi pratade om så mycket annat med tjejerna i bordet så det blev inte så mycket av våran intervju. 

Sen kan vi t.ex. prata lite om maten. Alltså en sak som jag inte kan förstå med Österbotten och julmat, VAR FAN ÄR POTATISLÅDAN?!!??!!? hi hi nå nej men eftersom det typ är den godaste lådan så saknade jag den lite. Annars så var fisken god, och salladen och brödet. Jag gillar inte ugnsskinka så jag kan inte uttala mig om det. Till efterrätt var det plommonkräm med grädde. Skulle kanske har varit roligare med lite choklad då man tänker på tillställningen. 


En spännande grej var ju kvällens hedersgäst, ingen mindre än Malena eller malenami som hon heter sådär i bloggvärlden. Hon höll ett fin tal om att våga blogga om det fina i livet, eftersom det finns så mycket skit och hemskheter i världen ändå. Bloggen kan vara en tröst i allt det hemska, ett ställe där man kan få ligga i lite rosa fluff och mysa. Låter helt vettigt men samtidigt vill nog jag också få skriva om det som INTE är rosa fluffigt..


Ja och sen lottade Malena ut några presenter från Cosmetique. Och gissa vad?!? JAG vann, JAG JAG JAG! Inte nog med att jag fick en gåva, jag fick en kram också. Happy happy *smile med hjärtögon* 

Efter middagen var det dags för migel, många började åka hemåt och efter lite smaltalk med t.ex. Mimmi fick jag åka hem med Elisabeth. TACK FÖR SKJUTSEN!! <3


För mera bilder kan ni ta er en titt på någon av dessa bloggar:

Cindy (som vanligt härliga bilder!!)
tidstjuven  (också mega fina bilder!)

Okej orkar inte länka flera, kika in på dem som jag länkat här på inlägget innan. De flesta har ju skrivit i alla fall något om julfesten :)

TUSEN tack till arrangörerna, det gjorde ni SVINBRA! Hoppas att det blir en tradition, hoppas jag får komma nästa gång istället. Pussar och kärlek! <3


2 kommentarer:

  1. Åh, vad fin du var! :) ..och ja det där med potatislåda har jag märkt när jag själv har flyttat hit till åbo! Vi har aldrig haft den lådan hemma i österbotten förrän jag bad mamma köpa hem den efter jag smakat den första gången här i söder! :D

    SvaraRadera
  2. Kul att läsa allas inlägg :D

    SvaraRadera