söndag 16 november 2014

På besök i Toffas snickarboa

Hejsan! Idag har vi gjort något som jag aldrig gjort förut. Det hela började med att jag för ett tag sedan kontaktade en företagare, Torolf Cederlöf, här i Pargas och frågade om han var intresserad av någon form av samarbete med min blogg. Och det visade sig att han var det och idag fick vi, JA hela familjen åka ut till hans snickarboa och hälsa på.


Torolf eller Toffa som han kallas tillverkar alltså helt otroligt fina leksaker i trä. Ni kan ju själva tänka er vilken lycka det var för Adam att få gå omkring och titta på alla fina saker. Det var otroligt intressant att få titta in i verkstaden också och se hur alla leksakerna blir till. Kan ni gissa vad Adam gillade allra allra mest? Ja nå traktorn såklart!





Sen började Toffa plocka fram det ena finare än det andra. Här kommer nu några bilder på mina och Adams favoriter:





HUR fina är dom inte? Gillar ni dom också så skall ni ta och titta in på Toffas hemsida HÄR. Där finns all info som man behöver!

Vi passade på att beställa en dockvagn till Saga till julklapp, så väldigt fin att jag skulle vilja ha en till mig själv också! 

Vi tackar så mycket för titten, och återvänder om några veckor för att hämta hem vagnen.

pst.. jag fick dessutom med mig hem några saker som skall lottas ut här på bloggen. Så ikväll kommer det att dyka upp en tävling. Missa inte det!

(Jag har själv inte någon ekonomisk vinning i detta samarbete. Utan vi fick helt enkelt möjlighet att bekanta oss med verkstaden och som tack fick vi vinsterna till bloggtävlingen)

2 kommentarer:

  1. Wow, så fina saker! Och allting är alltså helt handgjort? Väldigt imponerande hantverk. :)

    Jag ser fram emot tävlingen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är dom! Jepp helt handgjort :)

      Radera