lördag 8 november 2014

Farsdags afton

Hejsan! Ja idag är det ju då farsdags afton, som Anton påpekat säkert 10 gånger. Vi har i alla fall firat farsdag redan idag så för mig kan vi gott och väl kalla det farsdags afton. Vi började dagen med frulle hos Matte och Lelle. Allt möjligt gott bjöd dom på! och vi konstaterade att vi verkligen borde käka frulle tillsammans oftare. Varför alltid vänta till kvällen liksom?


Adam åt melon som om han aldrig sett mat förr, är inte ens säker på om alla han få sig en skiva. Gott med MOLON tyckte han i alla fall, sötisen!


Efter frullen var det sedan dags fös oss att åka vidare, vi skulle nämligen på kara brunch. Ett riktigt trevligt event, med god mat och fin sång. Lite långrandiga tal sådär speciellt om man är 2 år. Men ja alla 6 (!) kusiner som var med var duktiga så det var ju skoj.


Det fanns prydnadsstenar på borden, barnen började göra olika figurer med dem, och här ser ni mitt bidrag. Ni ser ju så klart också att det är en traktor med en släpvagn.

Bandet som uppträdde hette cold case och var jätte bra!


mot slutet var det bra att ha en iPhone att kolla lite film i. Inte lätt att sitta helt still i flera timmar. Tacka vet jag dagens teknik ändå! Även fast jag tror att vi just idag skulle ha överlevt utan den. Men varför göra det svårt då de kan gå lätt också.

Sen åkte vi ännu till min mommo och moffa. Lite mer kaffe och kaka klämde vi i oss där också, nu ligger vi och sväller. Har lite dåligt samvete över att jag inte pysslat ihop något till Anton med barnen. Men han får ju presenter i alla fall. Och frulle. Imrogon blir det också middag med Antons familj. Farsdags firandet fortsätter..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar