måndag 1 december 2014

Den positiva julkalendern, fylld till bredden med kärlek.

( Många har säkert märkt att Carros blogg blivit låst, 
detta kan ni läsa mer om på Janinas blogg HÄR. )

Näthat, fula och tråkiga kommentarer, missunnsamhet och illvilja är ju bara SKIT, eller hur? 
INGEN och då menar jag INGEN blir glad av sådant! Inte ens de små stackare som sysslar med sådant kan ju  må bra, jag menar tänk bara på all negativitet som dom sprider. 

Så jag tänkte nu helt enkelt sprida KÄRLEK genom en julkalender som varje dag kommer att (förhoppningsvis) inspirera både mig själv och er mina fina läsare att göra någon glad. 
Målet är att förgylla vardagen för oss själva och andra, att hitta det fina i alla och att få alla inklusive en själv att må bra. Lyfta och peppa och länka varandra :)

Ibland kommer det vara mera blogg relaterat och ibland allmänt. 
Man får gärna skriva om dessa luckor i sin egna blogg eller om man inte själv bloggar får man mer än gärna kommentera under respektive inlägg. Glöm inte att länka hit tillbaka till min blogg om ni vill delta. Man behöver på inga vis delta i alla luckor heller om man inte vill, men ju mer kärlek och positiv energi som vi kan sprida desto bättre kommer vi alla att må! Varje lucka har ett eget inlägg och om du vill skriva om just den luckan så skall du sedan länka ditt egna inlägg under den luckans inlägg. T.ex. om du vill skriva om lucka nr 5, då länkar du sedan ditt egna inlägg tillbaka till julkalenderns lucka nr 5. Hoppas ni förstår :)

Jag är trött på att bloggare skall behöva svälja en massa skit, NU ger vi igen. Hat kan bara övervinnas med kärlek, och vad passar inte bättre i väntan på julen att sprida glädje, värme och kärlek runt omkring sig? 

Vem är med?

HÄRLIGT! 

DÅ kör VI! 

Låt mig få presentera lucka nummer 

1.


Idag vill jag att ni skall ge uppskattning till alla de bloggar som ni läser, alla vi som bloggar VET att det inte finns något roligare än att få kommentarer. Så ge lite av er tid och gör bloggarna glada! Reflektera sedan över hur det kändes, var det jobbigt? Hur tror du att det kändes för mottagare? Kanske du till och med själv också fick någon kommentar?


22 kommentarer:

  1. Jeee vilket bra initiativ. Ja ska nog försök mig på att kommenter nånting trevligt åt alla bloggar idag :D Ja länka dig förresten här: http://elin.devote.se/blogs/29483379/foersta-december.htm

    Tycker din idé va så bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du gillar :) tack för länken <3 hoppas många hakar på idéen och sprider lite mer kärlek på nätet! :)

      Radera
  2. Åh så gullig kalender, man blir riktigt glad ju :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. vad bra, det är det som är meningen :)

      Radera
  3. Det här ska jag försöka mej på, bara tiden finns att kommentera :) En härlig idé med din kalender, jag ska försöka kika in här dagligen för att bli glatt överraskad nu fram till jul.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt! Hoppas du blir glatt överraskad och på gott humör genom bloggen :)

      Radera
  4. Låter som en riktigt bra julkalender! =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack vad roligt att du tycker det :)

      Radera
  5. Jätte bra initiativ att starta den här julkalendern! :)

    SvaraRadera
  6. Ååh, vilken fin idé! Jag älskar julkalendrar, så din kommer jag definitivt följa! ;)
    Här länkar jag dig: http://mimmas.devote.se/blogs/29483902/julkalendertips.htm
    hoppas att det inte gör någonting att jag lånade bilden!

    SvaraRadera
  7. Superbra initiativ Malin!

    Jag länkade till dig här: http://tidstjuven.com/2014/december/tomtar-och-troll-i-bloggvarlden.html

    SvaraRadera
  8. Fint initiativ! Mer kärlek till folket :)

    SvaraRadera
  9. Åå, vilken härlig idé! 😊

    SvaraRadera
  10. Fin idé. Tack för inspriationen!

    SvaraRadera
  11. Vilken fin idé Malin, du är så go :)

    SvaraRadera
  12. Fin tanke! :)
    /hälsar nån som läser din blogg för första gången

    SvaraRadera
  13. Men vilken bra idé! :D Ska helt klart försöka hänga med på det här :)

    SvaraRadera
  14. Kul idé, ska tipsa om din julkalender i min blogg :)

    SvaraRadera
  15. "Älska dina fiender och be för dem som förföljer er".... ;)
    Eller
    "Älska dina fiender, inget irriterar dem mera!"

    SvaraRadera
  16. Verkligen bra idé för en julkalender! Är för första gången inne på din blogg och ska kolla de andra luckorna också!:)

    SvaraRadera