torsdag 27 november 2014

en skön natt

Godmorgon! OJ så jag sovit skönt, verkligen så skönt att inte sova ensam! Även om Sagas första tand är på intågande och det har gjort att hon sovit lite mer oroligt än vanligt, och jag då också varit vaken mer än vanligt. Men jag tänker då inre redogöra hur "mycket" hon varit vaken inatt för jag gissar det finns många mammor (vars kids sover dåligt alla nätter) som skulle jaga mig med facklor och högafflar i så fall. Och jag känner inte för att utföra någon form att löpning på ett tag..


Förresten blir många mamas så otroligt provocerade då man inte klagar på sina kids. Liksom om man (som jag nu då) inte vakat en endaste en natt med Saga som nu är 6 månader. Folk tror att man ljuger,  förskönar och blir skit sura för att dom minan nog vakat med bebisen och det är inget fel på deras bebis! Vill man dra det till sin spets så är det mitt barn det är fel på, bebisar skall skrika på natten. Dom skall vilja vara nära sin mamma också på natten. "jag är glad att min bebis vaknar på natten så vi får mysa" typ, haha bajsnödigt om ni frågar mig. Men sorry nu bara alla mamas som vakat i 8 månader, allt är fint med Saga och det är ju därför hon sover! Men så får hon ju sova i vår säng också om hon vaknar på natten, och vill hon äta på natten så får hon. Tänker inte börja strejka med nattamningen, för den stör inte mig. Det som stör mig är en gråtande bebis, hon slutar nog äta på natten då hon är redo. Ibland äter hon och ibland inte. Men hon äter ca 5 min och sover sedan vidare, inget som stör med andra ord det heller..



Annars då? Idag skall vi nog ta och gå en sväng på stan. Skall söka efter några fina julpynt, fest skor till imorgon och strumpbyxor. (jag förstår att ni kissar ner er av exitement just nu, intressesmurffen hoppas högre än någonsin tidigare)



hihi, nej men ni ska ha en fin torsdag förmiddag. För det skall vi ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar