tisdag 18 november 2014

Dagens rubrik 2

Alltså helt perfekt det här med dagens rubrik! Då behöver jag ju inte ens själv sitta här framför datorn och klura ut någon rubrik utan det har någon annan gjort åt mig. HÄRLIGT! Här kommer du till inlägget som handlar om dagens rubrik på finlandssvenskabloggares blogg. 

                      ”En finlandssvensk bloggare jag skulle vilja byta liv med för en dag”

En rolig och lite annorlunda rubrik, skoj men också rätt så knepig egentligen. Men någon som jag skulle vilja byta liv med för en dag skulle nog vara Eva Ramstedt, alltså Kakkakaffe Eva. 


Jag skulle ha massor att lära mig av henne. Inte nog med att kvinnan fött 3 barn på 2 år och 8 månader (hjältinna?!?) och dessutom klarat av att ta hand om alla 3 kidsen utan att bli galen (superwoman? själv loosar jag det nästan ibland med "bara" 2 barn på 1 år och 11 månader..) ja och så driver hon dessutom företaget POLKUPED tillsammans med sin man, hon jobbar som gymnastiklärare och talar sig varm för alla sorts fysisk aktivitet gällande barn. Många järn i elden minsann, skulle vara spännande att testa på. Själv är jag nästan lite löjligt rädd för både stress och kaos. Jag tror nämligen att man missar en del i livet om man inte våga utsätta sig för just dessa två. Ja och nämnde jag det att dom varit hela familjen på vandring och sovit i TÄLT? ja alltså alla 3 barnen var med! (måste nog vara någon form av superhjälte! jag är nästan 100% säker på det!) Dessutom måste jag säga att jag tycker Eva var så otroligt modig som åkte iväg till Jyväskylä för att studera på finska utan att kunna speciellt mycket finska. För mig skulle nog det på ett enkelt sätt beskrivas som en MARDRÖM! 

Så om jag skulle byta liv med Eva för en dag så skulle jag se till att lära mig så mycket som möjligt om HUR man får sina barn att vara så fysiskt aktiva som möjligt, och HUR man vågar lita på att ens barn klarar av sådär halv läskiga saker. Typ klättra i träd, hoppa ner från stora stenar eller cykla i racerfart ner för backen. Jag skulle nog försöka kopiera all den kunskapen som Eva har i sin hjärna och hastigt överföra den till min egna. 

Dessutom skulle jag nog passa på att gå på en vandringsled tillsammans med Evas kids, dom skulle få visa mig HUR man vandrar i skogen (det är så inte min grej att göra det, visst kan vi leka i skogen jag och Adam men att liksom göra mat och allt i skogen.. vet inte ens HUR jag skulle göra..?) och sen skulle jag vilja sitta ner med deras familj och äta ett ny grillat pinnbröd, dricka lita kakao och äta några marshmallows. Att sitta runt en öppen eld med 3 super gulliga kids måste ju vara hur mysigt som helst. Efter den dagen skulle jag med all säkerhet tvinga ut min egna lilla familj på motsvarande äventyr.

Sist men inte minst skulle jag nog, om jag var Eva då alltså, ge några Puky cyklar och lite Isbjörn of Sweden utekläder till minheltvanligavardag Malins barn. 



Hahahah nå nej skämt och sido.




2 kommentarer:

  1. Jag diggar också hennes blogg. Men jag känner mig som världens lataste morsa efter att ha läst hennes inlägg. :)

    SvaraRadera
  2. Nej hörni! Ta inte i så att ni spricker. Hälsn. Kakkakaffe-Eva som ligger på soffan
    Tack så väldans för en massa bloggkärlek!

    SvaraRadera