måndag 24 november 2014

PANG!!

NU är det då jämnt en månad till julafton, en liten fjuttiga månad bara. Mysigt! Idag har jag kikat runt efter lite inspiration för julpyntandet där hemma. Köket är ju en katastrof så där ids jag nu inte ens börja fundera på något, men resten av huset skall ju få ett litet stänk av jul över sig. 

Jag passade på att klistra ihop en kollage med sådant som vi vill ha blandat med sådant vi redan har. Man kanske kunde kalla det vår julstil?!? Massa levande ljus, silver, rött och glitter i salen. I resten av huset tror jag vi kör mera på koppar, guld, vitt och lite rött. Det bästa med julpynten är ju att man kan blanda så hejvilt, för det finns en massa rätt då "fula" saker som bara måste vara med.

För mig är ett sådant måste tro, hopp och kärlek. För även om de vita är fina så är det inte samma sak, det skall vara det röda porr skenet från tro, hopp och kärlek just för att det hör till. Så fult att det blir fint, så porrigt och rött att det blir mysigt i alla fall.




hur tänker ni gällande julpynt? stilrena eller halv fula med betydelse? Är julen en tid då hemmet skall vara tip topp som i en tidning eller är julen en tid då alla mer eller mindre fina gamla dagispyssel får komma fram?!? TELL ME!



1 kommentar:

  1. Det äkta julpyntet är det som hänger med från år till år. Jag är en sån traditionsnisse ut i tårna!

    SvaraRadera