onsdag 12 november 2014

Favoritbloggar

Jag skulle ju skriva om vilka bloggar som jag läser, men ja sen glömde jag lite bort det lite. 

Tänkte därför att jag idag nu skulle presentera mina 4 favoritbloggar!!

Är ni intresserade av vilka alla bloggar som jag läser så kan ni ju kika in listan som finns här på bloggen. 
(Har flera bloggar som jag också bara kikar in på ibland, vissa som jag har på bloglovin som jag läser då och då och så de som är i listan här som jag alltid läser.) 

Ni ser ju trenden i vilka bloggar jag läser, vardags bloggar och familjeliv typ, 
har jag missat just din blogg? 

Tipsa mig gärna! 

Så över till:




JossanP, en super mysig blogg som handlar om livet som två barns mamma. Massa fina bilder (tips just nu: Jossan ordnar just nu en tävling på sin blogg kika in den här) Jossan och hennes familj hittar på en massa skoj som man som läsare får ta del av. Och dessutom baka och dekorerar Jossan super fina kakor. En riktigt fin och mysig vardagsblogg med andra ord. Kika in HÄR




Janinas blogg, fast i min värld heter bloggen fortfarande Nicolinas morsa. Har följt med Janinas blogg ända sedan hon var preggo med Nicolina. Så även fast jag aldrig träffat henne känns det som att man känner både henne och kidsen. Även här bjuds det på fina bilder, ärliga åsikter och en massa familjekärlek. Janina är inte heller rädd för att skriva om den delen av familjelivet som inte alltid är så lätt. Skönt att läsa om annat än bara rosa fluff. Janinas yngsta tjej är dessutom endast en vecka äldre än Saga, vilket gör läsningen ännu mer intressant just för mig ;)
 Ta och kika in på Janinas blogg HÄR



Trebarns mamman Annika, hennes blogg har jag också läst väldigt länge nu redan. Fastnade direkt första gången som jag kikade in där och sen dess har hon funnits i min bloglovin feed. (eftersom Annika bor i Jeppis har jag ibland sett henne eller någon från hennes familj sådär på stan, men för att inte vara allt för nolo (jag menar fast jag "känner" dem så har dom ju ingen aning om vem jag är) så har jag bara gått vidare med god min, inte illa att bli starstruck i lilla Jeppis) Precis som de andra satsar Annika på fina bilder, Annika bjuder också ofta på olika tips gällande t.ex. ekologiska produkter. Annikas minsta kille är i samma ålder som Saga så det gör ju att igenkänningsfaktorn är rätt så stor. Rätt så ofta läser jag med avund om Annikas familjs fredagsmys kvällar, hon beskriver alltid sin familj så fint och man riktigt känner hur mycket kärlek det finns i familjen. Men det är inte bara rosen rött och rosa fluff för det. Annika känns väldigt down to earth. HÄR kommer ni till Annikas blogg



Och på första plats, THE ONE AND ONLY.. Carro!! Härmed utnämner jag hennes blogg till den bästa mamma bloggen ever! Humor är något som Carola satsar sten hårt på, skrattar seriöst nästan varje gång hon skrivit något. Carro använder sig ofta av olika GIFs för att berätta en händelse eller en diskussion, och hon är väldigt duktig på det. (ni som läser här vet ju att jag också försöker mig på dessa GIFs emellanåt, men ja jag ligger ju nog ljusår efter GIF drottningen Carro) Om jag får skryta lite till så kan jag berätta att Carro varit på mina földesedagskalas då jag var liten, eftersom vi faktiskt gick på samma klass i 2 år. 
Förutom humor så bloggar Carro mest om livet som mamma. Carros lilla tjej är inte många veckor yngre än Saga så också här är igenkänningsfaktorn stor. Att läsa om Carros kärlek till sin trolovade (dom förlovade sig för någon vecka sedan) och sin dotter är rörande. Att man kan vara så ärlig med sina känslor utan att det blir löjligt är väldigt fint!
 Dessutom Tipsar Carro om en massa och så finns det inte ett ämne som hon inte skulle våga skriva om. Ärlig och rak med glimten i ögat. HÄR kommer ni då till Carros blogg.


Skrattar lite då jag inser att favvobloggarna alla är mammor i min egen ålder som kommer från Österbotten. Lika på många sätt men ändå helt egna och olika.
 Blir så otroligt inspirerad av dom alla och hoppas att jag skall kunna bygga upp en lika bra blogg som dom har. 

ps. jag hoppas att det är okej att jag snott era Headers? OM inte så måste ni meddela OKEJ?









7 kommentarer:

  1. Men ååååh Malin <3 Har haft en dålig dag och dethär gjorde den så mycket bättre <3 TACK! Kom ihåg att höra av dig då du kommer hem till österbotten så far vi ut och skuttar och tar en bulle på skorpan! *Rörd* :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va bra att det piggade upp dagen din! De var så lite så :) Ja du kan räkna med att jag hör av mig, vi kommer om en vecka ;) och skorpan bulle låter super! Kram <3

      Radera
  2. Men guuuuu! Vad kul, tack tack tack! Och jag blir ju alldeles generad av att veta att du sett mig nu som då. LOVA att du hälsar nästa gång, lova lova lova! Jag blir supergenerad när någon gör det, men jag flinar resten av dagen, babblar sönder om hur roligt det var för Labinot och nästa gång jag lämnar huset tänker jag " är kanske hon jag möter en läsare, vem veeet. borde jag uppföra mig." haha, nå nej. KRAM och tack igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lovar, blir lätt att hålla nu dessutom då jag är påväg på Homefuns blogevent & på julfesten. Ses då! Kram <3

      Radera
    2. Men ja just de, PRIMA :) VI ses (när också jag är medveten om det, hehe)

      Radera
  3. Ååh vad glad jag blev när jag kikade in hit! Roligt att få va en del av din favvobloggare lista!! Favorit nummer fyra är ju ändå inte så illa. :D Tack! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul :) Nej 4ans plats är nog riktigt bra!! :)

      Radera