söndag 9 november 2014

Farsdag

Så otroligt originellt att blogga om farsdagen, men likväl vill ju också jag dela med mig av våran farsdag. Anton började dagen innan alla andra, han åkte iväg för att hissa flaggor och jobba en sväng. Vi andra vaknade rätt tidigt vi också och smög oss ner i köket, där började jag steka plättar. Adam önskade plättar till frukost och jag gissade att Anton skulle gilla det, vilket han också gjorde. Vi åt en mysig frukost i skenet av ljus. Sen gick pojkarna ut och fixade med allt möjligt på gården medans jag städade och kokade mera mat till Saga (som sov). Lite äckligt stereotypiskt är det ju nog, Anton jobbar och jag är i köket, men ja så blev de nu i alla fall idag.


Det gick tydligen vilt till där ute också, Adam var liiiite smutsig då han kom in. Det gäller verkligen att ha bra kvalitet på kläderna då denna unge är ute och leker. Han bokstavligen simmar i geggan emellanåt. Idag hade han väl dock trillat omkull i en vattenpöl, men ja ni hör ju att han inte riktigt bara sitter med en spade i handen och leker.

På eftermiddagen traskade vi iväg till Antons bror med familj, de böjd oss på helt fantastiskt god mat. Verkligen super gott. Smuttade på riktigt lite vin till maten också, farligt gott. Nu handlade det om kanske 3 klunkar, just så mycket att man fick lite smak av vinet. (tror jag börjar bli vuxen nu då jag på riktigt gillar rödvin)






Efter kaffet åkte vi via kyrkan för att rösta i församlingsvalet (klapp på axel för att jag röstade!) vidare till Antons mommo och moffa. Lite mera kaka där ännu och sen kan man verkligen säga att vi är nöjda.

Det har varit en fin dag, Anton är nöjd över både presenter och dagen som helhet. VI hann inte med allt pyssel som vi hade tänkt (skyller till 100% på vårt kök) men det blev bra ändå. Nästa farsdag kanske vi har hunnit tillverka något fint också. I morgon kommer bild på det som Anton fick av oss, själv tycker jag massor om det i alla fall.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar