torsdag 6 november 2014

Inte så lätt

Godkväll!
Min ABI klänning
Det var en klänning som passade mig.
Kände mig så fin den dagen <3
Vi åker ju upp till Jeppis om 2 veckor, flyr kaoset här hemma. Har en massa skoj inplanerat så ser verkligen fram emot det. Ja och att få träffa alla finisar där är ju också skoj. Men det är inte alls det som jag skall tala om nu. Då vi ändå är i krokarna så passade jag på att anmäla mig till ÅRETS fest. Nämligen bloggjulfest14. JAG VET, hur spännande är inte det? En riktigt blogg fest med dersscode och allt. Ja dresscoden är GALA, skoj! Ser framför mig en mörk klänning med glitter och kanske till och med paljetter. Kanske jag till och med skulle satsa på ett par nya skor? Ser så framemot detta!

Tänkte att jag skulle vara ute i god tid denna gång så jag började kolla runt på utbudet på nätet. MEN det kan jag berätta för er att inte var det lättaste. Att hitta en fin fest klänning för min kropp tycks vara så gott som omöjligt. Storlekarna var bara små eller så var modellen sådan att jag VET att det inte passar på mig, kan t.ex. inte ha en klänning utan BH(mjölkstinna läckande pattar är inte speciellt GALAaktigt). Blev riktig ledsen då jag surffade från sida till sida, hittade fina klänningar som bara fanns i för små storlekar. Varför skall världen vara så? Varför skall storlekarna sluta vid L? Vad är det tänkt att t.ex. jag skall ha för kläder sen då? Dressman gör just nu reklam om att de har storlekar från XS-9XL. Varför skall män få vara hur stora som helst men kvinnor måste sluta vid L? Pojkarnas kläder hänger alla på samma ställe i butiken, men flickorna får gå till någo jävla great girls, fan så sur jag blir!

Får åka iväg till riktiga butiker istället, se om jag hittar något fint där. Något som passar just den formen som jag har just nu. Jag kan INTE gå ner alla extra kilon på en natt (trust me sku de gå sku jag gärna!!) jag tränar 3-4 gånger i veckan och försöker vara hälsosam (fast jag suger på det på helgerna) varför kan det inte finnas kläder som passar på mig? Då finns det ju ännu tjejer som är större än vad jag är, hur är det inte för dem då? VAR handlar de sina kläder?

Drömmer om den dagen som jag också kan klicka hem en fin klänning, kanske till och med på REA?!? vet inte om det dagen någonsin kommer att komma, men om den gör skall jag njuta till max, det lovar jag. Men tills dess, TIPS på var de säljer fina klänningar som finns i lite större storlekar? 

Jag tänker hitta en fin klänning, jag ska vara så jäkla GALA mimmi på festen att det inte är klokt. Tänker minsann inte låta butikerna få mig att må dåligt över hur jag ser ut, det är fan DEM det är fel på och inte mig!

10 kommentarer:

  1. Jag är säker på att du kommer vara hur fin som helst på festen, vad du än har på dig! Hoppas du hittar en klänning du trivs i, det är ju huvudsaken! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla :) de tror faktiskt jag också! Ja absolut, viktigast är ju att man själv trivs :)

      Radera
  2. Just sådär är det. Och måst man gå till dom stora flickorna sida, som jag då absolut är nödvändig att göra, är allting plötsligt helt tantaktigt. Nog för att jag nu redan är en tant, men int vill jag klä mig så för det. Wiklund har endel märken med stora numror, Isosisko storastorlekar i allt, men kanske int så ungdomliga kläder. Själv gillar jag Lindex men vet int om det i det lilla sortimentet av stora kläder finns en snygg festklänning. Stockmann har också vissa märken med stora numror. Lycka till med festföörberedelserna och hoppas du hittar någo riktigt snajsigt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj många tips som jag inte tänkt på, TACK! :) ja trist att det inte kan vara samma kläder i större storlek bara. Tack tack jag tror nog att jag kommer att hitta något riktigt snajsigt ;)

      Radera
  3. James style i åbo super bra! Köpte en klänning därifrån då jag skulle på ett bröllop. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det tipset också :) måste ta och kolla in det också :)

      Radera
  4. Halonen i Åbo centrum :) Prisvänliga klänningar oxå ;)

    SvaraRadera
  5. Jag klickar nästan allti hem kläder från Ellos, så skönt att få prova kläder hemma i lugn och ro istället för hemska speglar och lampor. Tror dom har kläder upp till storlekar över 60! Klart att inte utbudet är samma, men har hittat många fina klänningar där som är helt fina och ungdomliga, just nu har jag storlek 50/52 men försöker oxå kämpa ner mej några numror. Hoppas du hittar nånting du trivs i :)

    SvaraRadera