fredag 14 november 2014

Alldeles alldeles underbart

Jag: Hej, har varit ut och äta med mamma gänget, VI hade så trevligt. Jag fick äta ifred, så länge maten var varm. Så lyxigt!


NI: Kul för dej Malin, vi har suttit här och väntat på uppdatering hela kvällen!


Jag: Ojdå förlåt, glömde visst meddela att jag skulle vara på språng ikväll!


NI: det är lugnt


Jag: Säkert? Vad bra, tycker ju ändå ni kan unna mig min första ensamma kväll på 3 år?


NI : 3 år?!? 


NI: Ja nå då förlåter vi nog dej Malin! Om du int varit ut ensam på 3 år var det verkligen på 
tiden!


Jag: Vad bra! Då är vi vänner igen då?



NI: JODÅ SÅKLART, WE STILL LOVE YOU


Jag: Va bra! Gillar er också!


Så bra att vi redde ut detta med det samma, så trist om det skulle bli dåligt stämning här inne på bloggen! 

Ja men vi var alltså ute och åt med mammorna från min mammgrupp. Oj så skönt att bara få sitta och prata om allt och inget, hoppas ingen satt och tjuv lyssnade bara för vi var kanske inte helt rumsrena hela tiden. Tror faktiskt man blir lite skadad av att bli mamma, man har liksom inget problem att prata om äckliga saker då man äter, kiss och bajs är ju ändå en del av vardagen.


Nej men tusen tack alla fina mamas, detta måste vi verkligen göra om snart igen. Att sen dessutom få komma hem till en städat hem med sovande kids är ju bara för bra. Idag känner jag mig verkligen lite sådär extra lyckligt lottad!


Och såhär fin var jag idag!














1 kommentar: