söndag 16 november 2014

om jag ändå vetat #2


Mammakroppen
- Det som göms i snö kommer upp i tö. Det är inte alls så att alla mammor lämnar alla sina preggo KG på BB och kan slinka in i sina gamla kläder 2 dagar efter förlossningen. Inte efter den andra förlossningen i alla fall. Får inte ännu heller på mig mina vanliga jeans. 
- Under graviditet och amning kan man få jätte många födelsemärken, och de födelsemärken som man redan har kan börja växa rätt så mycket. Det skulle ju någon ha kunnat berätta! Var livrädd att jag fått hudcancer då Adam var bebis!
- Det gör ont då tarmarna skall hitta sin gamla plats efter en graviditet. Skit ont faktiskt!
- Fötterna kan bli större efter en graviditet. TRUE STORY! suger rätt så hårt det också faktiskt!
- Man kan bli en spiderman. Har otroligt tydliga blodådror just nu, känner mig lite som spiderman faktiskt.
- Delade magmuskler. Det var då inget som någon talat om med mig, nu tror jag inte att jag lider av det heller, men jag menar många verkar ju göra det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar