måndag 17 november 2014

Om jag ändå vetat #4


Barnet
- Att barn är sjuka så gott som heltiden. Att dom dessutom får en massa oförklarliga nippor och knas är skit jobbigt!
- Att också ett väluppfostrat barn får frispel. Usch så jag tänkt elaka tankar om föräldrar till barn som "inte kan bete sig". Hej hej här sitter jag nu med en 2,5 åring som kämpade emot i över en timme för att han MINSANN INTE SKULLE SÄGA TACK FÖR MATEN!! HELLO trotsen!
- Barnet är bekvämt, om mamma klär på kläderna på honom/henne varje dag så kommer inte barnet att börja göra det själv över en natt. H. hon som i 9 fall av 10 inte har ork att vänta då killen själv skall klä på sig. 
- Att gränsen mellan envishet och dumhet är hårfin, gäller för övrigt livet ut skulle jag påstå.
- Att barn under 2 år sällan leker med andra barn. Det är först nu i höst som Adam börjat uppskatta lekkompisar.
- Att barn är smarta, fast jag hur försöker så är jag rätt så säker på att Adam bestämmer mer än jag. Jag tror ju nog själv att det är jag som bestämmer men om man riktigt zoomar in så ser man nog vem som oftast sätter spelreglerna. Skall bli bättre på det!
- Finns ingen finare kärlek än den från ett barn. Hur kan man inte smälta då 2 åringen pussar och kramar och ÄLSKAR mamma??
- Att barnet kan så mycket mer än man som mamma alltid inser. Mitt i allt ser man att 2åringen kan göra något som man inte alls var beredd på. Och så är man ju så stolt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar