måndag 24 november 2014

inte bara ledsamt

Nu har vi ju varit ifrån papsen i familjen sedan i onsdags. Det betyder 5 nätter, vi har 3 nätter kvar tills papsen hoppar på tåget och kommer hit. Visst är det ju skit jobbigt att vara ifrån varandra, men jag har nu försökt att komma på positiva saker med att få lite distans till varandra. Jag säger det ännu en gång, saknar dig Anton som fan och ingen blir gladare än jag om du överraskar oss och kommer hit tidigare *vink vink!!* ja men alltså över till listan!


1. Att få känna att man saknar den man älskar är ju inte bara dåligt. Själv tycker jag att det är så skönt att verkligen känna ända från tårna hur jag saknar Anton. Att verkligen känna att något är fel då vi inte är på samma ställe. En bra känsla, dessutom viktigt att påminna sig om emellanåt. 

2. Att märka att jag i vardagen inte alls gör ALLT! (okej det gör jag ju inte nu heller, alla här hjälper ju mig massor också!) Men att natta kidsen, mata kidsen, leka med kidsen osv osv kräver massor av mig. Det är ju ändå jag som ENSAM nu har huvudansvaret över kidsen. Jobbigt JA!

3. Att få se att kidsen, speciellt Adde har ledsamt efter pappa. Det tycker jag är fint. Jag älskar att se kärleken mellan mina barn och Anton. SÅ FINT!

4. Att inse att det är trevligare att sova med en som snarkar än att sova ensam.

5. Att man utan dåligt samvete kan kolla bloggarna ett extra varv innan man somnar. Annars känner jag mig alltid lite extra skit då jag ännu gärna skrålar igenom insta en gång då Anton bara vill gosa. (ja dålig fickvän här hej!)

Men som sagt ANTON, vi har insett allt detta positiva nu. 

NU är du MER ÄN VÄLKOMMEN HIT!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar