måndag 9 februari 2015

TUSEN TACK!!

Vill bara först och främst säga TACK FÖR ALLA FINA, PEPPANDE, HEJANDE, STÖTTANDE kommentarer som jag fick på inlägget om att ändra livsstil. Blir helt rörd här framför skärmen. Så inspirerande att läsa om dem som redan hittat den livsstilen som passar just dem, fint att kunna vara en inspiration för dem som ännu söker. Jag är alldeles varm i hjärtat efter att ha läst alla kommentarer. Finns liksom inte nog med ord för att kunna förklara, och allt jag försöker skriva till svar känns bara platt. 

FAN SÅ NI GER MIG ENERGI OCH STYRKA GENOM KOMMENTARERNA! 

TACK!

Idag var det då dags att styra bilen mot gymmet. Klockan 11 hade jag träff med Linda. Hon hade funderat ut ett träningsprogram till mig, och jag kan meddela att det var minsann inte något lätt pass. Vi testade alla övningar och jag har redan en sån otrolig träningsverk att jag knappt vågar gå och sova, för jag VET ju att det är ännu värre imorgon. Det var ju alltså träningen som var i fokus idag. På torsdag blir det fokus på maten. Har skickat in min matdagbok idag. Skulle ju så gärna har fyllt den med hälsosamma matvanor men tyvärr är det ju inte så som min vardag ser ut just nu. Det sved nog att erkänna hur mycket skit jag klämt i mig under helgen men vem lurar jag genom att ljuga? BARA MIG SJÄLV! Så dit skrev jag allt bara, fram med alla kort på bordet nu!

På torsdag ska jag också ställa mig på vågen, en våg som mäter fettprocenter och sådant. MARDRÖMMEN egentligen, men det skiter jag i. Jag vet ju att Linda inte dömmer mig. Hon skulle inte kunna bry sig mindre i vad vågen visar, hon vill bara se resultat av träning och rätt kost. Och ett sätt att se det är ju genom att väga sig. Dessutom borde jag mäta alla mått på min kropp nu också, för att ha någo att jämför med sen, om en liten månad eller så.

Nej vet ni vad, jag är på så himla gott humör just nu. Jag riktigt känner att 24 (som jag fyller den 19.2) kommer vara den åldern då jag INTE FÖDER BARN utan satsar mer tid och energi på MIG. Och det känns så bra!

Försökte idag att vara hälsosam med maten också, gröt till frulle, sallad till lunch och korv med grönsaker till middag. Enligt vad Linda nu snabbt såg i min matdagbok äter jag för lite, int för lite godis eller nutella då, utan för lite bra mat. Tycker ju själv att jag äter rätt så bra mat, det är liksom allt det där andra som är problemet. Ska bli spännande att se vad hon säger på torsdagen.

Dagen träning blev alltså först 1 timme i salen, då vi gick igenom övningarna, och frågar man mina muskler var det verkligen ingen lek. Nu på kvällen dansade jag lite zumba. Till min stora besvikelse var favorit dragaren inte där idag. Besvikelsen blir alltid lika stor då någon annan kommer in i salen. Inte för att någon annan dragare inte skulle vara bra, men har man ställt in sig på måndagszumba med  Diana så kan liksom inte vem som helst bara ersätta den. Nåja jag var ju där i alla fall, rörde på mig och svettades. Huvudsaken det!

Nu lockar sängen, glad i hjärtat och själen somnar jag ikväll. Jag vet ju att alla dagar inte kommer vara lika bra som denna. Men jag VET NU vilket otroligt stöd jag har i ryggen. Jag känner mig trygg. 

Tack ännu en gång för alla fina ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar