lördag 7 februari 2015

12 h utan barn

Igår var första gången som jag och Saga var ifrån varandra längre än någon timme. Totalt var vi ifrån varandra 12 h. Behöver jag säga att mina boooobs saknade lillfröken? Nåja förutom sprängfyllda tuttar så gick ju allting bra. Hon hade ätit och sovit utan problem, vilket känns bra. Dock var hon VÄLDIGT mammig hela kvällen, ville inte alls vara på golvet eller i matstolen. Men det gjorde inget, hade ju saknat henne också. Kvällsammningen idag var lite extra mysig, hon bara låg och riktigt njöt länge länge. I ärlighetens namn njöt jag också, närheten och mysigheten LOVE IT!

Även fast jag nog saknade henne under dagen så är det VÄLDIGT hälsosamt att vi är lite ifrån varandra. Hon blir ändå snart 9 månader. Mammaledigheten (ja föräldraledigheten heter det) tog ju slut i måndags. Tänk vad galet att hon skulle kunna börja på dagis nu. Jag är så OÄNDLIGT glad över att vi har möjlighet att jag är hemma ännu. Ryser vid blotta tanken på att skola in henne någonstans NU. Kommer att svida också i januari 2016, men då är ju flickan 1 år och 8 mån. Mycket MYCKET bättre än nu. Usch nej det skär i hjärtat att tänka på att lämna ifrån mig lilla Saga redan, hon som blir helt förkrossad om jag lämnar rummet. 

Jag dömmer absolut inte de som sätter sina barn i dagis som riktigt små. Alla gör ju det som passar deras situation bäst. Jag vill INTE trampa någon på tårna. Tycker bara att systemet är så galet då vissa av te.x. ekonomiska skäl inte har något val. Små bebisar ska väl ändå få vara hemma med sin mamma eller pappa. Tycker man kunde få mera pengar för att man är hemma, i alla fall tills barnet är 1 år. 

Bla bla bla.. En sak som jag kom att tänka på är att jag och Anton SUGER på att lämna ifrån oss barnen. Liksom Adam har väl sovit borta från oss 2 gånger. 2 gånger en natt per gång på 2,5 år, skäms nästan lite. Vi måste nog bli bättre på att låta andra sköta kidsen lite så att jag och Anton får lite egentid tillsammans. Det är skiiiit länge sen vi gjort något tillsammans. Ibland drömmer jag om att ta in på ett hotell bara han och jag, lämna kidsen hos mommo / fammo&faffa och bara njuta i ett dygn. Nåja så länge som jag ammar Saga på natten så går det ju inte. Men snart skall det väl vara slut på det, och SEN sen ska vi minsann åka på ett tumisdygn. 


några bilder från 2008, mycket hångel och tumistid på den tiden hihihihi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar