tisdag 3 februari 2015

satan i gatan!

hej hej! idag har jag städat hemmet, älskat att komma hem då Anton varit ensam. Han har alltid städat så fint då, hahahahah SKÄMT! Nå denna gång får han väl komma undan eftersom han nog jobbar på med köket. Nåja inget mer spännande hände på dagen. Adam var jätte gnällig vilket var lite trist, men vissa dagar är ju sådana. 

Glad i hågen åkte jag iväg till gymmet, det vankades STEP&CARDIO interval. En av de bästa timmarna i veckan faktiskt. Efter en dag full av gråt och gnäll kändes det extra skönt att styra mot Gymmet. Klädde om och rusade iväg, mötte Anton i dörren. (vi går på minutschema just nu..) kom fram till gymmet, bytte om och sen började det. Redan efter första låten märkte jag att jag hade väldigt ont vid smalbenet. Inga större problem tänkte jag, bet ihop och kämpade vidare. Efter ytterligare några låtar gjorde det så ont att jag ville gråta, mitt i en sång fick jag bara ge mig, packa undan och köra hem igen. Tårarna rann i bilen, FAN så ont det gjorde. I ett skede övervägde jag att ringa Anton, men sen gick det bättre. Jag gissar på att jag fått en släng av VALPSJUKA, vila är medicinen så det finns inte mycket att göra. Bet i en kudde idag då Anton masserade lite, körde med kall&varm dusch efter tips från Mia, tack tack! Nu känns det lite bättre i alla fall. Hoppas de ska gå om snabbt, vill inte vila nu vill TRÄNA! På fredag har jag bokat möte med min PT. Super coolt att ha en PT!

Usch så pinsamt det var att bara försvinna från en timme, längst fram stod jag ju också. Men inte kan man ju avbryta hela timmen heller och bara "hej hej nu går jag hem, har fått valppis i mina ben". Jag tror att alla vet att man inte går från en ledd timme sådär bara! Men eftersom det gjorde ont till och med att gå så hade jag nog inte något val. Mycket smärta tål jag, men man ska inte skada sig själv.



På tal om smärta, det var fan skönare att föda barn än att få vaderna & smalbena masserade idag. Till och med Anton tyckte det var konstigt att jag var lugnare då barnen föddes. Jag säger som så, ingendera var speciellt sköna, så ni (som vet) kan ju tänka er smärtan.

Någon som sitter på andra tips på hur man kan undvika / lindra valpsjuka? 

2 kommentarer:

  1. Aj aj aj, valpsjuka är minsann inte skönt! Hoppas det går om fort! Har hört att vila hjälper mest..

    SvaraRadera
  2. Vila kan hjälpa, fast det beror på orsaken. Har du tränat för ofta (samma typ av belastning) under en kortare period kan det enligt min mening hjälpa med vila i kombination med massage (kan göras själv) och varm/kall duschar. Men om det handlar om fel belastning av benen/underbenen hjälper inte dessa åtgärder lika bra (enligt egen erfarenhet). Fel belastning kan till viss del bero på fel teknik, dåliga skor etc. I sådana fall rekommenderar jag massage i kombination med styrka för underbenen (vader etc), styrka för benen (speciellt höft och rumpa) och stretch (yoga-poser stretchar bra). Hoppas det ordnar upp sig!

    SvaraRadera