onsdag 25 februari 2015

mammalådan, då och nu..

Många har säkert redan sett den, men ni som läser denna blogg men inte är preggosar eller mamas/papas kanske inte har reagerat över att den NYA mammalådan nu kommit. Kan lugna er med det samma och säger att VI INTE har något att berätta. Jag kommer inte att beställa hem årets mammalåda, jag är INTE gravid. Är vi på det klara med det? (Adams kompis skall bli storebror vilken dag som helst nu, och han berättade ju att hans mamma har en bebis i magen. Adam tror nu också att hans mamma har det, men NEJ inga bebisar i Adams mammas mage!) Nåja men jag tycker det är intressant att se hur lådan ser ut i alla fall. Kan verkligen konstatera att den lådan som vi fick till Adam, alltså mammalådan 2011 minsann var jätte bra jämfört med de som kommit efter. Vi fick en massa fina kläder av alla andra så vi använde inte speciellt mycket av lådans kläder, MEN det var ju jätte skoj att få lådan, och t.ex. sovpåsen har vi använt till båda barnen.

Såhär såg lådan ut som vi fick:


Det mesta kändes ändå rätt så fint, vanliga färger som blått och grönt. Kanske inte färger som jag skulle sätta på en flicka, men där är vi ju alla olika! Visst har ju Saga nu också gröna och blåa kläder, så säkerligen skulle jag använt kläderna lika mycket/lite oberoende av kön, svårt att säga. Halaren var i alla fall neutral. Sovpåsen gillade/gillar jag fast den nog är liiiite tråkig. Det mesta av det som kom i lådan har jag skänkt vidare till bättre behövande, bra så!

Är ju jätte tacksam över att vi har lyxen att få en såpass stor sats med nyttigheter inför bebisens ankomst. Det är verkligen super! Dock har nog mina barn aldrig sovit i sin låda, fick det aldrig att kännas okej att packa ner dem i en pafflåda inte hur jag än vände och vred på det. Men vet många som gjort det och deras lådor såg ju nog mysiga ut. Mest handlade det nog om att jag inte KUNE laga lådan sådär mysig och gosig.. #kreativ som en skolåda


Med Saga valde vi pengarna, vet inte om vi ens kollade innehållet innan vi bestämde oss, men vi ångrade i alla fall inte valet efter att vi sett innehållet. Jag tyckte att vi hade så mycket fint redan, och det som vi använde från "Adams låda" var ju ännu i bra skick. Vi behövde inte 2 sovpåsar t.ex. Denna lådas kläder är mer neutrala i fägen, men sen är dom lite onödigt retro för min smak. Men som sagt, vi behövde helt enkelt pengarna mer. Åkpåsen skulle jag gärna tagit bara för att den var snygg, men ja som jag redan skrev hade vi ju en som var riktigt bra redan.



Alltså en helt ljusblå halare.. nu får alla genus medvetna bara blunda!! För jag skulle då inte sätta denna pojkhalare på min flicka, helt ärligt så skulle jag inte det. Varsågod att tycka att jag är löjlig, fritt fram! Inget fel på färgen alls, den är pigg och så, men alltså det är ju en pojkfärg. Varför kan inte halaren bara hållas i en neutral färg, beige eller grå var ju mycket bättre. Åkpåsen var inte heller någon hit, men det är ju smaksak. Däremot gillar jag ugglorna, dom var söta! Själva kläderna är finare i denna än i 2014s tycker jag. Men som sagt är det bara mina åsikter, jag ska inte få baby i år så jag behöver egentligen inte ens fundera på det..

HÄR kan ni ta er en titt på tidigare mammalådor, man kan ju nog konstatera att dom inte var snyggare förr. Alltså dessa halare som är med nu är ju jätte fina jämfört med t.ex. 2005. Oj NEJ alltså, inte alls min stil. Minns att jag dog skrattdöden så min faster visade den halaren, och tänkte i mitt stilla sinne att jag hoppas att min kusin inte behöver ha den fula halaren på sig. Det behövde hon inte heller.

Och som sagt, JÄTTE fint att FPA delar ut dessa lådor, det är unikt ute i stora världen och det skall vi vara stolta och tacksamma över. De som verkligen behöver dessa lådor klär säkerligen både killar och tjejer i en ny och fin ljusblå halare. 

2 kommentarer:

  1. Jaaaa man sku ju kuna hoppas att 2016 lådan har en LJUSROSA halare i sig. Får se då va reaktionerna är. Men jojo som sagt; jättebra att alla får denhär lådan och det är superbra. MEN fan va pojkig den ska va år efter år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. gillar ditt alias ;) *försöker att inte väcka barnen med mitt skratt* ;D

      men jo ROSA halare sku vara grejer de ;) riktigt sådär hubbabubba rosa :p

      Radera