torsdag 12 februari 2015

om att äta för lite..

.. och ändå vara tjock. GALET eller hur? Du går inte ner i vikt för att du äter FÖR LITE. Ja, men så fungerar kroppen. Kroppen går på sparlåga om man äter för lite, och suger åt sig ALLT då du sen äter något. För att skydda sig själv börjar kroppen se till att man inte ens känner hunger längre. Då man inte äter tillräckligt tolkar kroppen det som att man inte haft jaktlycka på ett tag. Kroppen vet ju liksom inte att vi inte längre lever på stenåldern. Ni kan ju fatta hur galet fel detta blivit i min kropp. Jag ligger på - då det kommer till kcal, jag tränar och sen äter jag godis. Det betyder att min kropp grabbar tag i precis allt socker som finns i godiset och sparar det i FETT. TACK KROPPEN! Träningen har i princip inte gett resultat sen heller, tack vare kosten.

Får jag svära i min agna blogg? Ja det måste jag väl få göra, VOI SATAN vad jag varit korkad. FÖRBANNAT korkad. Jag har behandlat min kropp så dåligt att jag blir riktigt ledsen. MEN DET POSITIVA är ju att jag tagit tag i det nu. 

Sen fick jag också order om att glömma LCHF tankar just nu, det fanns många viktigare saker att fokusera på just nu. Rytmen och mängden t.ex. Och jag tror jag tänker "lyda" (haha helt som att Linda sku tvinga mig) och lyssna på någon som vet vad hon talar om. Jag säger inte att LCHF är skit, det fungerar säkert jätte bra till många, men just nu är det inte det rätta för mig. Hur som helst finns inte bröd & socker speciellt ofta i mitt kostschema. Nu fokuserar jag på att äta HÄLSOSAMT, en ny start för min kropp. Känns så skönt!

Fick en order till, JAG SKA INTE STÄLLA MIG PÅ VÅGEN HÄR HEMMA. Och vet ni vad, det känns så skönt! Att liksom inte "frestas" av vågen där i badrummet varje morgon. Bara för att "kolla" om något hänt. Nu vet jag att jag kommer ställa mig på vågen nästa gång den 16.3. SKÖNT!

Sen var det det där med att äta HELTIDEN, Frulle, Mellis, Lunch, Mellis, Middag och Kvällis. Ja ni ser ju själva, mat mat och mat. Det blir nog bra det här. 

Nu drar jag till gymmet!


2 kommentarer:

  1. Oj, kanske fler här ute som äter lite fel;) Hur /vad exempel rekomenderar hon att du ska äta under en dag och efter ett träningspass. Ge lite tips till oss läsare :)

    SvaraRadera
  2. Joo ge gärna tips på vad du äter :)

    SvaraRadera