onsdag 18 februari 2015

ålderskris vid 24?

hejsan hoppsan! 

Idag har jag lyckats låsa ut mig, samtidig som jag lyckades låsa in min telefon. Inte så lyckad kombo! men det löste sig som tur, fick hälsa på mamma på jobbet och ta hennes nyckel istället. Vi bor ju alltså ännu hos mamma, hemma hos oss kan jag inte låsa ut mig eftersom vi har ett kodlås till reservnyckeln. Nåja men hur som haver, vi har träffat vänner idag, vi har njutit av det fina vädret, vi har lekt i parken (åå jag saknar nog parken sådär till vardags, SÅ lyxigt att bara kunna sätta barnen i vagnen och skutta iväg. 

Imorgon är det min födelsedag, konstig känsla det där att man har födelsedag men det är liksom inte en så big deal. Speciellt inte för någon annan, liksom JAHA du fyller 24, grattis! eller ett "grattis :)" på FB. 

Jag börjar i alla fall alltid fundera lite extra på livet då jag fyller år, det blir så tydligt då att ännu ett år passerat. 24 år låter ju helt galet mycke, känner mig inte som en 24 åring. Nu svettas nog många av er eftersom jag ändå redan köpt hus och fött två barn under dessa 24 år. Men alltså jag kan ändå inte förstå att jag redan bara är 1 år ifrån 25. Tänk nu då man var typ 15, då var ju de som var 25 gamla. 

Egentligen krisar jag inte, egentligen är jag jätte nöjd med mitt liv just nu, 2 underbara barn, en underbar sambo, ett hus med massa potential, fina vänner och träningsiver. Jag är nöjd och det mina vänner känns bra!

Jag tänkte laga en liten lista här nu med tankar och funderingar inför min 24e födelsedag:


på bilden är jag nyss fyllda 17 år, full som en kratta och lycklig som ett litet barn.


En present som jag hoppas att jag får:

det jobbiga med att fylla år i februari är ju att det just var jul, och jag har liksom just fått en massa presenter och inte ännu hunnit komma på vad jag mer skulle behöva. Dessa behov dyker ofta upp till sommaren, men då är det jäääääätte länge till julen igen. Men jag önskar mig flera grejer till min kitchenaid, t.ex. en glassmaskin så att jag kunde göra hälsosam glass eller froyo <3 

sen önskar jag mig alltid fina saker till hemmet.

Såhär skall jag fira min födelsedag:

imorogn skall jag, barnen och Lelle (ja vem annars?!!?!?) till mumindalen, vi ska träffa mumintroll och ha en helrolig dag ute. det ser jag framemot. sen har jag inte några större planer än så, gymmet på kvällen typ. kalas blir det på fredag, trodde ni att man kan skippa kalas bara för att man inte har något kök? nej absolut inte!

Såhär skall jag gå klädd på min födelsedag:

juntti fråga MALIN, men okej då. Jag ska ha på mig ett underställ, kläder och utekläder. på kvällen blir det gymkläderna som gäller. inte speciellt glammig med andra ord!

Till mitt kalas har jag bjudit:

släkt och mina närmsta vänner <3

Det bästa födelsedagsminnet:

Anton ordnade världens bästa fest för mig då jag fyllde 17 år. Vi hade hyrt ett ställa mitt på malmen (alltså stan här i Pargas) och alla mina vänner var där. Vilken kväll! Jag ser att jag haft kul på alla foton, även fast minnena är lite suddiga. En super kväll var det i alla fall, från början till slut!

Målsättningar innan jag fyller 25:

- förbättra min kondition
- börja jogga igen
- komma igång med mina studier igen
- få köketklart
- göra en helhetsplan över resten av husrenoveringen
- åka på en resa
- ha ett tumis veckoslut tillsammans med Anton.
- åka till stockholm med Lelle
- dra en redig fylla :)

haha den sista punkten är väl inte helt seriös, men jag har liksom inte druckit alkohol på över 3 år, skulle vara skoj att vara lite smått berusad i alla fall. Bara för att prova hur det känns ;)

Den bästa händelsen som 23 åring:

såklart är väl det bästa att Saga föddes, utan tvekan.

andra bra saker var: att vi köpte hus, att vi fick bli gudföräldrar till en söt liten brud, att vi varit så mycket i österbotten, alla nya bloggvänner som jag fått.

Ja det börjar vara dags att säga tack och hej till Malin 23 år, och så välkomnar vi en 24 åring imorgon istället. Det blir nog fan bra med 24, i förrgår då någon frågade vad jag fyller svarade jag glatt 25. Så även om jag har lite ångest över att jag redan fyller 24 så är mitt undermedvetna redan okej med att jag fyller 25. Känns bra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar