lördag 28 februari 2015

I väntan på posten

Idag klickade vi, jag och Adam, hem en ny cykel till honom. Dessutom klickade vi hem en egen cykel åt Saga också. Jag hamrades alltid lite åt att vi inte hade en pukylino till Adam så nu tänkte jag att vi gör om och gör rätt denna gång. Jag vet att jag lovordat PUKY många gånger redan men något som är bra kan man väl inte lovorda för många gånger? Som vanligt förlitar vi oss på polkuped då det gäller beställning av balanscyklar. Är du också på jakt efter en balanscykel eller barncykel av högsta kvalitet så rekommenderar jag att du tar dig en titt på deras hemsida. HÄR <-- klick klick

Vi, speciellt Adam har älskat sin cykel (puky LR M) ett helt år nu, men eftersom killen växt på längden och gärna skulle åka lite hårdare = behöver lite större hjul ville vi köpa en ny cykel. Då det kommer till fysisk aktivitet är vi beredda att satsa lite mera pengar för att hjälpa barnen. Han skulle säkert klara sig med sin nuvarande cykel i sommar också, men jag tror att den nya kommer att ge honom ännu mer glädje och utveckla tekniken ytterligare. Den cykeln som han använt hittills tvättar vi upp och sätter i förrådet tills Saga får ta den. Det syns int ens ett litet märke på den! Och då har den varit i flitig användning sedan mars i fjol. Nu har vi ju hela arsenalet för balanscyklar i alla fall. (bara därför måste vi ju skaffa några barn till, eller hur?) Känns bra!

Här ser ni det som vi klickade hem idag:


Färg alternativen var Grön eller Svart, Adam fick själv välja och valde den gröna. Den tycker jag själv också är fin så det passade bra. Ser ni att den har handbroms? Tror han kommer ha nytta av den då han glider ner för alla backarna här runt omkring oss. I sommar kommer han säkert orka cykla så långt att han kan ta cykel då vi går ut och gå. Redan i fjol cyklade han 3 (!!) km. 


Saga fick den minsta modellen, en liten ROSA pukylino. Ja jag vet, rosa, men hon får ju nöja sig med en grön sen i framtiden. Mitten storleken av cykeln ät ju röd så den passar alla. Nu måste bara lilla fröken lära sig att gå eller i alla fall stå först. Misstänker att Saga får sin cykel till 1 årsdagen i maj.

Nu väntar vi med spänning på mitten av nästa vecka! Hoppas på att leveransen är lika snabb som den brukar vara!

detta är INTE ett sponsorerat inägg! jag vill bara dela med mig av våra positiva erfarenheter av både puky och av polkuped.fi

2 kommentarer:

  1. Vincent fick också en Pukylino till ettårsdagen. Sen uppgraderade vi till LR M på tvåårsdagen. Idag var han ut och sprakcyklade för första gången i år. Det här är nog en superuppfinning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja visst är det, bästa som vi köpt till Adam skulle jag påstå :) vi inledde också cykelsäsongen här i veckan :)

      Radera