måndag 23 februari 2015

vet ni känslan?

Vet ni känslan då:

- svetten sprutar
-hjärtat pumpar
-pulsen ekar i öronen
- musiken dånar
- musklerna skakar
- ögonen ler
-läpparna ler
- du känner att du har massa energi
- du känner att du aldrig vill sluta
- du orkar så mycket mer än du trodde
- inget i världen kan stoppa dej
- du kunde inte bry dej mindre om hur du ser ut
- du njuter till 110%

vet du den känslan så har du, liksom jag, hittat den rätta träningsformen. Att kunna pressa sig själv till max är en otroligt häftig känsla, att vara helt slut men inte ge upp. (Ibland måste man pausa och det är helt okej, men nästa gång kanske man inte behöver pausa lika snabbt eller alls). 

Att se framsteg, att känna hur kroppen blir stackare och starkare. Att känna att det är DU som har kontroll över kroppen. Att älska det du gör. 

FAN VAD JAG ÄLSKAR ATT TRÄNA!



och FAN VAD JAG ÄLSKAR MÅNDAGSZUMBA, smailey med hjärtögon. (förlåt att jag svär.. måste tvätta munnen, eller fingrarna kanske? med tvål) Det går liksom inte att starta veckan på ett bättre sätt än det. Den positiva energin som man får efter en härlig zumba timme håller i sig hela veckan lång. Musiken, peppen, känslan, svetten, skratten, I LOVE IT ALL! Alla borde får börja sin träningsvecka med MÅNDAGSZUMBA! Alla borde få hitta den sortens träning som dom älskar, för jag tror att alla kan hitta sin gren bara man vågar prova sig fram.

Nu är jag nyfiken, vilken träningsform älskar du? 
och hur har du kickat igång veckans träning?

6 kommentarer:

  1. Trots att jag deltar i pass på gymmet (nack- & ryggjumppa, zumba... ja, precis allt vad de erbjuder) så ligger ändå innebandy närmast hjärtat. Är en lagsportmänniska helt enkelt. Men ibland behöver min knopp, min hjärna få koppla bort från all social stimulans & då väljer jag att motionera ensam med mina egna tankar. Då väljer jag att traska, stavgå eller springa.

    SvaraRadera
  2. Exakt sama för mig! Inleder allti min träningsvecka med att fa me mamma ti Jeppis på zumba. Å om man far 50km en väg för zumba så måst e va bra.. Bästa starten på veckan, å orsaken till att jag int tycker illa om måndagar!

    SvaraRadera
  3. Jag gillar också zumba men har inte vågat mig på att fara på någon ledd gruppzumba ännu utan jag zumbar här hemma framför tv:n. Annars gillar jag också att träna till olika träningsvideor av Jillian Michaels ��

    SvaraRadera
  4. Styrkelyftning, alltså bänkpress, marklyft, knäböj och militärpressar! Dessa är orsaken varför jag vaknar upp lycklig varenda eviga dag (och för att jag älskar frukost ^^).

    SvaraRadera
  5. Den ena är styrketräning, då du pressar ut precis allt vad man har av muskeln, pressar kroppen till max, höjer vikter och inser vilken jävla superwoman man är :) Löpning är den andra. Eller träning överlag, då man överträffar sig själv, gör något som man inte trodde var möjligt. Ser resultat sånt gör att man pressar lite till i gymmet eller ute längs vägarna och för att det är så jävla roligt att träna :)

    SvaraRadera
  6. Jag älskade verkligen zumba-passen i gymmet jag var medlem i på Teneriffa i fjol, som leddes av en kille med massor av utstrålning och passion (från nåt latinamerikanskt land) :) Annars har min träningspassion bestått av styrketräning på gym under ett par års tid, fast nu på sistone har motivationen inte riktigt varit som den ska.. Men orkar inte stressa över det, utan den kommer tillbaka då den kommer.. :)

    SvaraRadera