tisdag 17 februari 2015

första jobbiga dagen

jag vill inte bara skriva om mitt nya hälsosamma liv de dagarna som solen skiner och jag får en matorgasm av en bit päron med jordnötssmör, det är för övrigt det GODASTE melliset. 

Idag har varit en kämpig dag, en dag då motivationen tryter. Då det känns hopplöst att jag efter att jag ätit en sallad med kyckling och avocado stiger upp från bordet och likförbannat är hungrig igen. Det är DÅ som jag hör någon viska, SOCKER! och motiveringar som "nej men det är ju fastlagstisdag idag, nog MÅSTE jag ju äta en bulle" eller "lite choklad med kaffet skadar väl ingen?" men jag stod emot. Längtade efter mellis time, och tillslut blev klockan två och jag dukade upp med grynost, äppel och kanel. Lite halvmysko i smaken kanske, men helt gott ändå. Och det bästa av allt, det tog bort mitt sötsug. Nu sitter jag här och är helt fine med att jag INTE kommer äta någon fastlagsbulle idag. SKÖNT! 

Problemet idag var att jag inte åt något mellis mellan frukost och lunch, vi var ute i parken och jag hade liksom inte tänkt på att ta med något. Man lär sig av sina misstag, nästa gång ska jag se till att jag har lite nötter med mig!

2 kommentarer:

  1. fortsätt kämpa! alla dagar kan inte vara solskensdagar <3

    SvaraRadera
  2. Kämpa Malin! You can do it!

    SvaraRadera