fredag 27 februari 2015

kompisarna vid kaffebordet

I morse då jag vaknade var jag glad, fast Saga låg bedvid mig och var brännhet, ni vet sådär het som ett barn med feber kan vara. 38 grader visade termometern så ingen fara ännu i alla fall. Hon har hosta och tänder på kommande så feber kan bero på endera eller båda tillika. Oj då sidospår på andra raden, BRA DÄR Malin!

Nej det som jag skulle skriva om var ju att jag insåg att det är fredag idag, förr var det alltid fredag = GODISDAG. Men nu är fredag = något bättre & hälsosammare. Nämligen Carro och Janinas podd, två bloggare en podd. <-- klick klick. Jag skrattar högt flera gånger under avsnittet, dom är ju för knasiga dessa två brudar. Gillar verkligen deras podd!

bild lånad från Janinas blogg

Jag skulle påstå att deras snack känns äkta, eftersom jag svarade till dem flera gånger där jag satt i frukostbordet och käkade yoggis. "nämen precis!" utbrast jag mitt i allt, då dom snackade om kompisar. Adam höjde nog ögonbrynet lite och funderade vem jag pratade med. (hemma hos oss har vi ALLTID radion på så för barnen är det ingen skillnad om vi hör på radio eller podd) Dagens avsnitt var ett härligt babbelavsnitt, just ett sådant som jag gillar att höra på. Visst är det intressant att höra experter som pratar om olika ämnen också, men JAG gillar nästan mer då det är ärligt, naket och babbligt. Dessutom känner jag ju igen mig i så mycket av vad dom pratar, UTOM sexlusten mitt i förlossningen då! hahaha lyssna på podden så förstår du. Nej men på riktigt kändes det som att jag satt där med dem och snackade, blev helt snopen sen då avsnittet var slut och jag inte fick umgås mera. 
*dags för Jeppis visit snart igen tror jag*

Det är så roligt att det går så bra för både Carro och Janina. Det känns som att jag känt dem båda jätte länge. Janina känner jag egentligen inte alls, träffade henne på bloggeventet vid HOMEFUN och sedan på julfesten i höstas. Dock har jag stalkat hennes blogg ända sedan hon var preggo med sin förstfödda, som tydligen BÖRJAR SKOLAN I HÖST? Janinas blogg är den enda bloggen som jag seriöst kollat in varje dag de senaste 6 åren. Carro sen igen har jag ju känt som liten, och sedan fått upp kontakten igen nu under hösten och vintern. SKOJ! Ända sedan jag i misstag hamnade in på hennes blogg typ dagen efter att hon berättat att hon var preggo så har jag följt henne också. Jag är väl en av dom creeps som kontaktade henne och ville ta en kaffe, hihi ångrar det inte! 

Se det som ett tips! 



4 kommentarer:

  1. hade kommenterat tidigare idag från telefonen men det verkar inte ha kommit fram så testar pånytt.. Skrev att det var samma för oss här i morrn! Gubben fick nog höja ögonbrynen några gånger men när podden var slut sa han Hede va ju riktit bra he! :D Så borde skicka åt dom att dom har en manlig lyssnare också ;) Annars sku jag också säga att jag tycker du är inspirerande och duktigt, och dina träningstankarvideor är jättebra. Kämpar själv på med samma som du och det känns skönt att veta att man inte är ensam. Jag ser bara en massa EFTER bilder överallt och det är bara tungt... bra att få kämpa tillsammans med någon.. fast du vet ju inte att jag gör det, men ja nu vet du ju det :D Kram /Marlen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för de fina orden :) wow att jag är inspirerande känns stort :) vi kämpar vidare tillsammans! lycka till på din resa också! kram :)

      Radera
  2. min favoritpodd också :)

    SvaraRadera