torsdag 19 februari 2015

kärlek till mitt 24 åriga jag

egentligen började denna lista redan vid vändagen, det var Caroline som började den och sedan har den spritt sig likt en löpeld på en massa finlandssvenska bloggar. Jag har väntat och väntat och väntat att någon skall utmana mig, men sidu nej. Så nu som mogen 24 åring tar jag tag i saken ändå och gör listan. Tji fick ni, om ni hade tänkt utamana mig, för nu är det försent!

- jag är faktiskt en ruskigt bra mamma

- jag är bra på att göra andra människor glada, säga snälla saker t.ex.

- jag är bra på att baka kladdkaka, seriöst godaste kladdkakan i stan. tror ni mig inte får ni bjuda in er själv på lite kladdis och kaffe.

- jag är bra på att få min vilja igenom, och dessutom få den som är av annan åsikt att ändra sig.
- och sen är jag bra på att se till att jag tränar

- att den skapat och gett mat åt 2 underbara barn.

- mina blåa ögon.

- mitt långa, raka, tjocka hår.

- att den är frisk och fungerande så gott som alla dagar

- att den inte sätter stopp för min träning

- att jag höll ett tal på min fammos minnesstund, ett tal som jag inte alls tänkt igenom före jag stod där framför 150 (?) pers. det blev ett fint tal och många har gett mig beröm för det.

- att jag efter snart 24 år äntligen börjat bädda sängen ALLA dagar

- att jag gjort stand up på Åbo Svenska Teater, också det gick bra! jag är också stolt över alla teaterproduktioner som jag varit med i.

- att jag en gång för alla nu tagit tag i mitt liv och min hälsa.

- att jag vågade flytta till Jeppis efter studenten, och att jag vågade ge upp och flytta hem igen. Lärde mig mycket under dessa få månader

- min familj, att dom alltid finns där för mig i vått och i torrt.

- jag är tacksam över alla de åren som jag fick tillsammans med min fammo, även om det blev alldeles för få. 

- jag är tacksam över att vi har möjlighet att äga vårt egna hem.
- jag är tacksam över att Anton & barnen står ut med mig, och inte packar väskan och sticker. Fast jag tror att dom kickar ut mig sen den dagen dom inte orkar med mig mera ;)

- mina fina vänner, nya och gamla <3 vet inte vad jag skulle göra utan er.

och så är jag så otroligt tacksam över att vi får vara friska och glada den största delen av tiden <3
kunde inte hålla mig till 5 saker tydligen!

jag vill skicka utmaningen vidare till alla som har lust att göra den



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar