fredag 6 februari 2015

lite nytt i köket

Efter måååånga timmars sömn vaknade jag och mådde bättre, åt en macka och kände mig bra igen. Misstänker att mitt illamående berodde på en rad olika faktorer, stressen av att bo i detta kaos med 2 små barn, stressen över att Anton jobbat massor, tröttheten efter att inte sovit en hel natt på 8,5 månader osv. osv. listan kan göras lång. Eftersom barnen var hos sina kusiner och det inte gick någon som helst nöd på dem, passade vi på att hämta hem golvet och taket till köket. Oj vet ni, det kommer bli så jäkligt snyggt! Vi hittade en fin gammal vägg bakom alla lager av spännpapper och tapet, så vi (Antons pappa och Antons brors fru) slipade upp den. Den ska nu ännu målas, jag grund målade den igår. Gissar ni vill se bilder, varsågoda! 




Älskar att väggen är sådär rå och ojämn, känns som att det ger en fin struktur till köket. Golvet kommer att lackas med lite vita inslag i lacket, Kommer bli så bra!

Imorgon hoppas jag att Anton får färdigt det sista med rören så att vi kan börja sätta golvet på söndag. Nästa vecka kommer lacken, så då borde vi ha ett golv att lacka.

Taket som vi köpte är ett vanligt vitt pärlspont paneltak. Jag tror att vi kommer ta samma panel till några av de andra väggarna i köket också. Men är inte helt klar med de funderingarna ännu.

2 kommentarer:

  1. jätte fint med den där väggen, så vill jag också ha i mitt hus sen i framtiden

    SvaraRadera
  2. Härlig vägg! Jag hade hoppats att vi skulle kunna behålla nån sån där rå vägg hemma hos oss, men vi måste tyvärr isolera alla ytterväggar och kakla dom innerväggar som kunde vara aktuella... Men det är kul att se hur snyggt det blir hos andra ändå!

    SvaraRadera