lördag 28 februari 2015

Att skippa en träning

Egentligen var det meningen att jag skulle träna redan igår. Dagen kom och gick, barnen var sjuka så det kändes inte som att jag kunde lämna dem med barnvakt 2 gånger på en dag, vi var nämligen på revy på kvällen. Jag tänkte att jag nog hinner träna mellan det att Anton kommer hem och att vi skall iväg på revyn men också där kom det viktigare saker emellan. Eller viktigare och viktigare men just nu prioriterar jag ju nog också att köket skall bli klart snart. Nåja hur som haver var klockan mitt i allt massor och vi var tvungna att åka via Åbo för att hämta hem kaklen till vårt kök. På vägen hem stannade vi vid hesburger, lugn ba lugn jag år en SALLAD. En burgersallad vilket alltså var biff, bacon, ost och sen sallad. Nyttigare mat finns det ju såklart men det var i alla fall gott OCH inte lika onyttigt som en hamburgare med franska. Nåja hur som haver så hade vi typ 5 minuter på oss att byta kläder och åka iväg till revyn. Hemma var vi igen lite efter 22. Så summa sumarum ingen träning. NO PANIC tänkte jag, jag tränar på lördagen, men också idag har det varit mer eller mindre fullt upp. El har dragit i köket, det har kaklats och jobbats på med en massa. Saga har inte heller råkat passa in sina tupplurer till passliga träningstider. Ja som sagt så blev det att skippa tränignen idag också.



Inte hela världen, på inga vis egentligen. MEN ÄNDÅ SUGER DET. Liksom då man tänkt att man skall åka iväg och svettas lite. Kan inte hjälpa att jag känner mig besviken på mig själv. Dock är det ju, som jag redan tidigare skrev, prio ett att få köket klart. Kan liksom inte ha Anton att båda kakla väggar och sköta barnen. Denna helg får jag väl bara sätta mig själv lite lägre ner på prioriteringslistan. Imorogn skall jag i alla fall iväg en liten timme. Tar the best of mitt tränings schema, dom riktigt tunga övningarna. Ett super pass om man säger som så.

Ni andra som har små barn, eller renoverar eller har ett annat liv än träningen. Hur viktiga är ni med att träna på exakt rätt dag? Hur mycket flexa ni? Vad är orsak nog för just DIG att skippa träningen? 

Mitt gamla jag skulle ha gett upp idag, jag skulle köpt godis och tänkt "äääh jag börjar på måndag igen" "det sket ju sig ändå, jag hade tänkt träna men tränade inte" "lika bra att unna sig lite godis också". Men ser ni, här sitter jag (okej lite creepy nog om ni ser mig!) och har inte gett upp. Laddar bara om och är lite mer peppad inför morgondagen.


8 kommentarer:

  1. När jag renoverade sket jag helt i träningen, kändes inte viktigt alls. Nu när det är fullt upp med podd blogg hem och allt annat så skiter jag i träningen totalt. Ger all min tid till familj och vänner :) Är inne i en period nu där jag helt enkelt inte har tid att prioritera träningen så högt, och vill inte det heller för den delen ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag får fel i huvu om jag int slipper och träna så för allas välmående i familjen är det bäst att jag kommer mig iväg ;) jag kan nog tro att du har annat att greja med än att träna också ;)

      Radera
  2. Tränar gör jag för att må bra, inte för att gå ner i vikt. Med tanke på viktminskning är det det man stoppar i munnen som är avgörande. Jag försöker göra nånting dagligen, allt från promenad till tuffa innebandyträningar. Planerar tränandet runt arbetsturer, barnens hobbyn & annat program. En del veckor tränar jag mera, andra mindre, ibland varje dag. Ser veckan dålig ut klämmer jag t.ex in en rask promenad innan jobb. Känner jag att det absolut inte finns ork eller tid, lämnar jag emellan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det är ju nog främst kosten som inverkar på viktminskningen :) ibland får man väl bara inse att man inte hinner och planera bättre nästa gång :)

      Radera
  3. ååh burgersallad e min hese-favorit! :D heja dig som kämpar på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja den va ju verkligen smaskig :) bra med i alla fall lite hälsosammare allternativ :) tack för hejar ropen :)

      Radera
  4. Kunde du inte ta en vagnspromenad med barnen de dagar du inte hinner till träningen?! En timmes promenad med tungt lass och du har säkert gjort av med lika många kalorier som på ett pass på gymet.
    Och dem kan du ju göra närsomhelst.����

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju förstås ett bra allternativ, jag var jätte duktig på att gå ut och då på sommaren och hösten då Adam ännu sov på dagen :) nu bara det blir bara vägar och Adam kan ta cykeln så ska vi nog börja traska igen. Adam får rätt så tråkigt i vagnen så därför har det lämnat lite sådär på hälft :)

      Radera