lördag 31 januari 2015

tankar kring träning

Tusen tack för kommentarerna gällande proteinpulvret. Jag misstänker att jag lämnar det kvar på hyllan läääängre ännu. På torsdagen pratade jag med en som jobbar på gymmet om kost och träningsschema, dom erbjuder nämligen dessa tjänster på gymmet. Skall ta och boka in möten gällande båda. Känner att jag skulle behöva lite mer hjälp med det. Inte för att jag på något vis tror att det är just avsaknaden av dessa saker som gör att jag sitter hör överviktig, men kanske det kan ge mig en extra buff i röven. Känns i alla fall som att det skulle vara bra att prata igenom träningen, liksom fundera HUR jag skall lägga upp den. 

Prata om VAD en vilodag är och HUR MÅNGA sådana man bör ha i veckan. 

Målet med min träningen är ju att bygga upp en stark kropp och gå ner i vikt, känns säkrare att då få hjälp. Har ju nämligen provat själv, och visst går man ju ner av att inte äta något alls. Men kroppen tar stryk, och träningen ger inga resultat om man gör så. Med tanke på att jag dessutom ammar ännu så känns det också viktigt att jag vet vad jag håller på med.



Är ni intresserade av att läsa om dessa saker och funderingar? eller är det booring? träning, hälsa och hälsosamma levnadsvanor är nämligen något som surrar runt i mitt huvud rätt mycket under en dag.

Om intresset finns kan jag börja skriva mer om det nu efter mina möten. MÅSTE se till att dom bokas redan nästa vecka. Peppad till 1000 just nu, fast det är ju så lätt att vara peppad då man sitter i soffan och just klämt i sig lite lördagsmys. Det gäller att se till att vara lika peppad på onsdag kväll också, då det inte alls smakar med att t.ex. lyfta lite skrot.

1 kommentar:

  1. Hur hinner du träna med 2 små barn? Hur tänker ni gällande egentid? Har Anton också lediga kvällar?

    SvaraRadera