söndag 11 januari 2015

den nakna kocken!

Snacka om att multitaska! Nu för tiden kan man duscha och laga mat tillika. Vi har nämligen lagat ett tillfälligt kök i vår bastu. Det var nämligen endast i vår bastu som vi hade ett trefasuttag.. ja ja fattar noll. Men lite skoj set det ut med spis och arbetsbänk mitt i bastun. Vi har dragit rätt många skämt om att duscha och laga mat tillika. Vi tar helt enkelt den nakna kocken till en helt ny nivå. Dock tror jag inte att jag kommer att utnyttja denna möjlighet. MEN vem vet? Som mamma måste man ju göra 1000 saker på en gång. Imorogn ryker resten av skåpen. Längtar tills vi är igång, tills det konkret syns vad vi gör. Hittills har jag bara fyllt låda efter låda med saker, FAN vad vi har saker. Jag hittar heltiden mera i skåpen. Har också slängt en del, gamla halv sunkiga plastbunkar t.ex. Med nytt kök kan man säkert investera i nya bunkar också? Ja men jag tänkte väl det. Här kommer lite bilder på dagens bedrifter.. fortsätter i morgon!


spisens gamla plats.. 


och så den nya då, spis istället för bastu. Tror nog vi gärna tar tillbaka bastun sen v.8! Kylskåpet och lite lådor fick flytta till hallen. Rådigt är bara förnamnet, men vi kämpar vidare!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar