fredag 30 januari 2015

att resa ensam med 2 barn


07.00 imorse rullade tåget iväg. Trött som en disktrasa satt jag där med kidsen. Vi hade TUR och fick ett eget familjerum på första tåget. SÅ SKÖNT! Adam kunde leka och gnälla utan att det störde någon. Han gnällde nu inte speciellt mycket heller, speciellt inte mycket med tanke på vår natt. Alltså seriöst, vi vakade hur länge som helst! Inge nice då jag visste att väckarklockan kommer ringa 5.45.


Vissa vilade lite i tåget, andra kollade mumin och avnjöt en slickepinne. 



en halv timme hann till och med jag njuta lite. Läsa några sidor i en tidning och äta lite choklad. 

Måste säga att resan gick långt över mina förväntningar. Vagnen rymdes med utan problem, vi var till och med den enda vagnen på båda tågena. Vi hann vara i lekrummet, vi hann äta frulle, vi han kolla lite film, vi han leka och vi han äta lite små snax. 4,5 h med ett byta gick så gott som på en dans. Då det var 45 min kvar blev Adam less, han var trött och gnällig. MEN han klättade själv upp i vagnen och somnade. Tack för det samarbetet min kära son!

Detta är min 4e gång som jag reser med tåg och barn. Och skulle det inte kosta så sa*an så skulle jag nog göra det oftare. Som tur får man familjebiljett vilket betyder att man betalar för en vuxen men får 2 sittplatser. Ja det gäller ju att vara glad för det lilla. Här kommer i alla fall några tips som jag har då det kommer till att åka tåg med kids.


det bästa är nog vagnen, har jag sagt att jag ÄLSKAR vår vagn? Den var ju till och med smidig på ett tåg. Bättre än emmaljungan som vi hade förr. Jag provade ju resa med den också. Sen skall jag inte sticka under stolen med att det är en GUDAGÅVA att ha en iPhone med lite mumin på. Hastigt går det en halvtimme till det också. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar