söndag 11 januari 2015

Recension av Bugaboo Donkey DUO

Nu har vi ju traskat omkring med vår syskonvagn i ett halvt år lite drygt till och med ( i mars blir det 1 år), och jag känner att jag börjar kunna uttala mig om vagnen. Först och främst så är den bara världens bästa vagn. Letar du efter en syskon vagn så är det absolut bäst, MEN jag skulle nästan gå så långt att jag skulle våga påstå att det är väldens bäst vagn även som singel. 




Orsaken till att vi valde just Bugaboo Donkey är ju för att den går att ha båda som singel och dubbel vagn. Några enkla små klick och man kan dra ut eller knuffa ihop vagnen. LOVE IT! Nu behöver vi ju inte den funktionen så ofta eftersom jag nu ändå oftast är på språng med båda kiddarna. Men tänk sen om ett år eller så. Då Adam inte alls åker vagn mera, då behöver vi ju inte köpa en ny vagn eftersom denna fungerar lika bra som bara singelvagn men shoppingbag. 

Det som jag HATAR med nästan alla syskonvagnar är att man inte kan ha barnen vända mot sig själv. JAG vill kunna ha kontakt med mina barn, se vad dom gör och prata med dem. JAG kan inte för mitt liv fösta varför man skulle vända barnet med ansiktet från föräldrarna. (men det kan jag skriva ett annat inlägg om..) Denna vagn har i alla fall alla möjligheter. Jag kan ha båda vända mot mig, eller bara Adam eller bara Saga eller sen då båda vända bort från mig. Jag kan alltså fritt välja hur vi skall ha det, även om vi så gott som ALLA dagar har båda kiddarna vända mot mig.




Känns lite lättare om vi listar lite + och lite -

v börjar med plussen..

+ snygg vagn (LOL viktigaste saken ever!)
+ barnen sitter bekvämt i sittdelarna, till skillnad från vår gamla vagn (emmaljunga duo edge kombi) där Adam satt konstigt tills han var över året. Hatade för övrigt vår vagn efter att vi bytte bort liggdelen. Med liggdelen på är det den finaste vagnen i världen men sen blir ful då man byter till sittdelen, tyvärr :(
+ rymliga sittdelar, Adam ryms ännu helt bra att sitta där med hela vintermunderingen på sig. Med åkpåse har vi inte provat ännu för vi har ingen, men jag skulle nog påstå att han ryms också med den! Och då är han en normalt stor 2,5 åring. Ca. 14 kg och lite på 90 cm lång (skulle jag gissa)
+ separat vändbara sitt/liggdelar
+ svängbara framhjul, VARFÖR hade vi inte det på vår första vagn. SÅ BRA, skulle ALDRIG byta bort det mera!
+ liggdelen är lätt att bära med sig, eftersom den har ett bärhandtag. Super t.ex. om Saga sover och vagnen inte ryms in i hissen. (som typ hos våra vänner)
+ kommer att passa vår familjs vagn behov för alltid (om vi nu inte får trillingar då..) eftersom den kan användas till både ett och två barn
+ stadig och stabil, men inte tung och otymplig
+ extended sufflett, SÅ BRA. Det blir ordentligt mörkt i vagnen utan att man behöver täcka in öppningen. LOVE IT!
+ bekväm att skuffa, lätt att justera handtaget så att det passar en själv. Den passar lika bra till en lång som till en kort.
+ man kan köpa en ny färg på suffletten och vipps känns det som en helt ny vagn. Sommarsufletten som vi hade till Saga i somras var otrolig, luftig och myggtät! LOVE IT!
+ det är verkligen enkelt att växla mellan singel och duo läget. Några knapptryck och så drar man ut eller skuffar ihop den. SÅ SMART!!
+ shoppingkorgen då vagnen är i singelläge. Helt underbart att inte alltid behöva sätta kameran under vagnen. LIKE LIKE LIKE!

och så lite minus..

- priset, hur man än vänder och vrider på det så är ju nog 1500€ massa pengar!
- myggnätet ingår inte med de vanliga suffletterna, endera måste man köpa en sufflett med inbyggt myggnät eller komma ihåg att ta med ett separat.
- man måste plocka lös sitt/ligg-delarna för att kunna fälla ihop den. Men jag skulle inte orka lyfta den på annat vis heller.

Ja alltså jag kommer inte på så mycket mer negativt om den. Det känns lite som att man får vad man betalar för, och eftersom vagnen kostar skjortan så får man också mycket!

Har ni frågor kring vagnen får ni gärna ställa dem till mig. Svarar mer än gärna! Letar du efter vagn till din bebis eller en syskonvagn?

Köp en DONKEY!

Du lär inte ångra dig!!



1 kommentar: