fredag 16 januari 2015

dagens bästa

Dagens bästa grej var utan tvekan ringarna som vi beställde från polkuped för några dagar sedan. Precis som vanligt var det super service, snabbt och enkelt! Och så bra att polkuped utvecklas och kommer med mer och mer saker för att kunna aktivera speciellt barn men också hela familjer. Vi passade också på att beställa en 1 års present till guddottern, en liten pukylino skall hon få. Hoppas hon gillar den. Jag misstänker att Saga skall få en sen till sommaren också. Men dit är det ju ännu ett tag.. Men ja jag kan redan efter en kväll rekommendera er att beställa dessa ringar. Förutom att barnen övar sin motorik så finns det en hel drös med muskelövningar som vuxna kan göra med hjälp av dessa ringar. HÄR hittar du mer info om detta.



Det var en super lycklig kille som svingade sig fram och tillbaka, snurrade och föll pladask hur länge som helst. Kinderna var röda och rosiga, nacken svettig och ögons lyste. VILKEN GREJ, att få ha egna ringar hemma. Jag är avundsjuk på mitt eget barn, som barn skulle jag verkligen ÄLSKAT att ha tillgång till detta. Är tacksam över vårt stora hus som möjliggör dylika saker. 


Ju äldre Adam blir desto viktigare känns det att hitta på roliga saker som håller honom aktiv, busa, springa, leka, simma, åka pulka, skida, cykla osv. Försöker att ha skoj, att han utmanar sig själv och blir modig. Jag uppmuntrar honom att klättra på stenar, i träd och på stegar t.ex. TROR själv stenhårt på att det är viktigt, att det är bra att klättra och super bra att utveckla motoriken. Självklart skall det inte vara farligt, men jag menar JAG klättrade också i träd som liten, ibland föll jag också ner. MEN oftast går det bra! 


lillasyster fick snällt ligga på golvet och titta på, shit förresten så Saga liknar min syster på denna bild. Bådar gott för framtiden för henne!

Detta är INTE ett sponsrat inlägg!



1 kommentar:

  1. Jag hade också såna ringar när jag var barn! ( min mamma var aktiv jumppaledare) och man kunde också byta ut ringarna till en trapets. Det var verkligen jättekul och bra för motoriken. Jag var en pojkflicka som älskade cykla ner för berg, och hänga i rep och gud vet vad, och ja, ännu lever jag så det var nog bara bra!
    Lyckliga är de barn som har föräldrar som förstår det jär, att barn måste få röra på sig och att man måste ge dem möjligheterna till det.

    SvaraRadera