onsdag 14 januari 2015

att våga ändra åsikt

Jag är säkert den sista människan på jorden som liksom inte handlat speciellt mycket på loppis. Jag har varit så otroligt dålig på att handla på loppisar, har liksom inte riktigt förstått tjusningen i det. Har aldrig hittat något BRA, utan bara sett skräpet. 

 MEN VET NI VAD? 

Idag var jag, barnen och Lelle till ett loppis i Åbo och där hittade jag en hel liten hög med bra stuf, för typ inga pengar alls. Har en lite spännande ide för silverfaten, men det skall ni få se senare. Och böckerna, Astrid Lindgren böcker för 2 och 3 €. JA tack, mer loppis till folket. Adam fick en hög med duplo, en lyftkran och en lastbil för inte många pengar alls. Tror minsann att jag kan ändra mig då det kommer till Loppis! Där ser man, man ska aldrig säga aldrig och man SKA VÅGA ÄNDRA ÅSIKT.


Ramarna skall upp på min blivande fotovägg, En bild på Adam och en på Saga <3


10€ för dessa 4 böcker! SUPER (ursäkta min eufori, men som sagt har varit lite av en loppisvirgin innan!)



och så en liten bild på sötnosarna, såhär somnade dom ikväll. Tätt intill varandra. Sällan är det såhär som det ser ut med en 2,5 åring och en 8 månaders i huset. Ännu mer onvanligt att dom skulle somna bredvid varandra, men precis som den där reklamen på TV då någon vinner på lotto PLÖTSLIGT HÄNDER DE!! Men jag kan ju säga som så, att denna kväll med allt mys ger energi för många veckor framöver. Och energi lär det behövas, båda snorar och är rätt så gnälliga. Hoppas vi skall klara oss undan flunssan!

3 kommentarer:

  1. wow, vilka bra priser för de böckerna..!! Nya barnböcker är ju helt snuskigt dyra i Finland..

    SvaraRadera
  2. Barnkläder är ju också lätt att hitta på loppis för en billig peng! Speciellt för barn under året eftersom de sällan nöter sina kläder och växer ur dem så snabbt.Besök Pikku -Siili i Åbo ( Manhattan) så hittar du säkert mycket fint!

    SvaraRadera
  3. Alltså nej.. Blev så bebissjuk av den där fina syskonbilden... Jag som senast för nån timme tänkte att vi ska vänta minst 3 år tills vi försöker få ett till barn.. :O Så härliga barn du har!

    SvaraRadera