onsdag 21 januari 2015

Att träna med barn

Idag har vi (jag och Lelle, ni ba: Lelle IGEN? seriöst umgås hon inte med någon annan.. och ja ba: NÄ ytterst sällan..!) gjort något nytt. Vi hade bestämt oss för att vi skulle träna lite idag och jag har ju som bekant 2 barn. För någon skulle säkert just det faktum att jag har 2 barn stoppa oss från att träna men NEJ inte idag. Vi släpade båda kidsen med till gymmet. Vi passade in det så att Saga skulle sova, och jag hade tänkt att Adam skulle få se på film i min telefon under tiden. Saga sov, men Adam var inte alls intresserad av att se på film. Istället var han med oss i ett eget rum och sprang omkring och busade lite. Han lekte med jumpamattor, hoppred och pilatesbollar. Jätte lyckat, vi busade och tränade om vartannat. Det var faktiskt ett så lyckat koncept att jag tror vi kommer göra det snart igen. Jag skulle inte våga ha honom med i själva salen, där finns rätt mycket som han kan stöta sig på eller sen kan han ju störa andra. Men vi klarade oss fint med hantlar, stång, stepbräda, pilatesboll, hopprep osv. idag. Känner redan i armar och axlar att vi nog fick oss ett bra pass idag. 

Vi konstaterade själva att det bara handlar om inställning, vill man så kan man! Men om man är lite halv lat så kan ju barnen nog kännas som ett hinder för träning. Sen kan man ju träna massor hemma också, och då kan ju barnen göra vad dom gör liksom. 

Skönt var det i alla fall att ha dagens träning undan innan lunch, Lelle bjöd oss på lax efteråt och det smakade minsann smaskigt efter träningen. En bra dag på alla möjliga vis idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar