onsdag 7 januari 2015

HUR mycket tänker du på miljön och dig själv?

Idag hade vi ENJO demo här hemma hos oss. Hade bjudit in ett gäng fina människor, och fina Michaela eller mammaspring som hon heter i bloggvärlden kom hit för att visa, berätta och lära. SÅ bra att få info om hur man kan städa utan alla giftiga och farliga kemikalier. Jag har ju skrivit lite om enjo redan HÄR. Läs det!



Vi städar helt utan kemikalier nuförtiden. Endast tabletterna till diskmaskinen har fått stanna kvar, eftersom det ännu inte finns något bra substitut för det. Vi byker med ENJOs bykmedel, tvättar händerna med olivtvålen, tvättar köket och badrummet rena och frächa med endast fiberpolyester och kalt vatten. Och för mig känns det bra, jag behöver inte vara rädd fast Saga slickar lite på golvet, för där finns inga kemikalier, jag behöver inte heller vara rädd för att torka matstolen för att också den endast är torkad med VATTEN. Låter det inte lite för bra för att vara sant?!? Men det fungerar faktiskt. Är så glad att jag fick upp ögonen för detta för ett år sedan. TACK Jessica att du bjöd mig på demo då!

MEN JA speciellt ni med små barn, HUR tänker ni? 
Medel eller inte? 

personligen tror jag ju stenhårt på att lämna bort alla onödiga kemikalier, om jag KAN få det rent med bara vatten så blir det billigare, hälsosammare och bättre för alla.

4 kommentarer:

  1. Det bästa med Enjo är att det är fritt fram för småttingarna att städa också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja absolut! ingen fara fast trasan fast skulle råka fara i munnen :) känns skönt!

      Radera
  2. Jag städar med matsoda, ättika och en hemmastickad polyestertrasa! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. det fungerar säkert också bra! citronsyra använder jag själv ibland :)

      Radera