fredag 9 januari 2015

att ha eller inte ha EN MICRO?!?

Ja vet ni vad, micron är ett problem i mitt (okej då vårt) blivande kök. För att en micro skall se någorlunda bra ut så ska den vara integrerad. Detta är såklart min åsikt och jag säger inte att DITT kök är fult om du inte har det så. MEN ja JAG tycker så. Nåja allt är frid och fröjd tills vi ser att ett integrerad microhelvete kostar HUR MYCKET SOM HELLST! Nej tack säger jag bara, vi gömmer den "fula" micron som vi har i ett skåp istället. Då är problemet löst, och dessutom hoppas jag att det leder till att vi använder micron mindre. Finns inte något som är bra med den. T.ex. barnmaten värmer jagi vattenbad på spisen. Koka upp vatten i en vattenkokare och ställ sedan på spisen. Maten är jämnt varm inom några minuter. PREFEKT! (går lika bra att göra det med en nappflaska..)


ser ni det rosa locket på burken? fint va? och det är inte bara fint utan jätte bra! Det blir helt tätt med det locket på och eftersom Saga inte äter en helt burk ännu så år det super då burken skall sparas (dock kan man inte spara maten om man värmt den såklart!)

 Hur värmer ni maten, vällingen eller ersättningen? 
Är micron viktig hemma hos dig?

2 kommentarer:

  1. Vi har nog alltid värmt barnmaten i micron men efter att de började äta samma mat som vi vuxna fanns det en tid då micron inte användes till så mycket annat än upptining av fryst mat. MEN nu när våra stora är ensamma hemma på eftermiddagana och huserar äts det en hel del hotdogs, hamburgare och annat som ska värmas till mellanmål. Vilket har lett till att micron i dagsläge används flitigt. Dessutom gör vi mat så att vi vissa dagar värmer gårdagens rester. När vi planerade vårt kök hade vi först i planerna att skaffa en skitsnygg micro av rostfrittstål MEN efter att vi såg vad den kostade så blev det en billigare variant. Bra har den hållit fast den inte är så snygg som vi hade tänkt oss.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det är säkert lite till och från hu mycket man använder sin micro, är själv lite rädd för att den inte är speciellt hälsosam så därför försöker vi undvika den lite mer :) men kan tänka mig att det blir i flitig användning om några år då barnen själva skall fixa mellis :)

      Radera