tisdag 13 januari 2015

En stor dag för en liten tjej

Här går utvecklingen i rasande fart för våran snart 8 månaders tös. Idag har hon tagit sina första "krypsteg" och sen satte hon sig upp och sitta. Ja och så dog hon sig upp och stå på sina knän. Var är min lilla bebis? Det gick ju som över en natt detta. Nu på kvällen var hon mer i krypställning eller stå ställning än liggandes på golvet. Så stolt man blir som mamma också, då ens lilla söta bebis mitt i allt kan en massa. Nu väntar jag bara på att hon skall börja sätta mat i munnen och inte bara leka med den. Skulle så gärna ge fingerfood till henne, men hon leker bara med det. Hon smakar inte ens. Men som sagt, om man kan lära sig allt detta över en natt så finns det hopp. Tyvärr var jag utan både kamera och telefon hela kvällen hos mamma så det finns inget bevismaterial på hennes bravader ännu. Ni kan ju fråga min mamma, hon såg nämligen allt hon också. Också mamma tyckte att lilla bebisSaga var som bortblåst. Vad vi gjorde hos mamma ska ni få läsa om i ett annat inlägg. Ser så framemot det! 


lilla skruttet, just låg du bara där på mitt bröst och var så liten.

Dock känns det helt okej att hon växer, ska bli skoj att se vänskapen mellan Saga och Adam. Redan nu ser man syskonkärleken. Förbluffad över att en 2,5 åring och en 8 månaders redan kan reta varandra. OTROLIGT! Syskonfajterna lär bli häftiga om något år..

1 kommentar:

  1. Jaaa! Tiden flyger bara iväg! Man förstår verkligen när folk säger " ta vara på småbarnstiden" :)

    SvaraRadera