fredag 9 januari 2015

rikitigt svettigt

igår var jag till gymmet, på schemat stod det step&box intervall. Det är en timme som jag har så blandade känslor inför att det inte är klokt. JAG ÄLSKAR timmen, verkligen hur mycket som helst! Diana som drar timmen är så otroligt peppande och BRA på sitt jobb. MEN min kondition är verkligen kass, jag blir så otroligt frustrerad då jag VET vad man ska göra men jag ORKAR inte. Blir nästan lite galen! Men det blir ju inte bättre om man inte går till gymmet heller, och jag skulle minsann inte sluta heller. Det är så otroligt roligt! Speciellt idag, då det gått en månad (!!) sen jag sist var på denna timme så blev jag lite knäckt. Inget gick riktigt så bra som det brukar, jag orkade helt enkelt inte. Nå bättre lycka nästa vecka, förhoppningsvis känns det lite lättare då.

Jag vet ju att jag är min största kritiker själv. KNAPPAST finns det ens någon annan i salen som tänker de elaka tankarna om mig som jag själv tänker. Och då får dom väl lov att tänka det då, jag är ju i alla fall vid gymmet och FÖRSÖKER göra något åt min hälsa. Men som sagt tror det främst handlar om mina egna hjärnspöken, fan att dom inte bara kan ta sitt pick och pack och flytta. Dom är minsann inte några snälla typer dessa spöken. Dom sätter tankar och idéer i mitt huvud som jag inte alls är intresserad av! Nåja måste bara försöka överrösta dem med annat, just på gymmet går det ändå rätt bra. Efter att man fått igång flåset hör jag nämligen inte vad de dumma hjärnspökena säger. Jag flåsar väl för mycket, men inte mig emot. Gillar att träna ostört!

Jag har några mål då det kommer till år 2015 och träning. Ett mål att ju att jag och Lelle ska springa 10 km på tjejmilen. (är jag en dålig mamma som redan nu längtar till slutet av sommaren för att få åka på en tjejhelg med min BFF?!?!) Jag vill börja styrketräna och bli stark! Har dock inga mål med den träningen ännu, för jag vet inte vad jag skall ha. MEN innan år 2015 är slut skall jag klara av en pull up helt utan hjälp. JA det får var mitt mål. Sen ska jag också försöka passa in att gå en ONRAMP kurs på crossfit JEPPIS i vår eller sommar. Det verkar ju så skoj så jag måste prova. Sen ska jag inte tappa träningen, jag skall prioritera tid för den även om vi gör annat. Jag ska fara ut och länka och jag ska simma denna sommar. Längtar redan! OCH så ska jag vara hälsosam med maten, jag ska inte äta en massa godis och jag skall inte banta. JAG VILL hitta ett sunt levnadssätt och sedan leva enligt det resten av livet!


4 kommentarer:

  1. Det är nog få som kan få den där kroppen fast de skulle tillbringa alla sina lediga timmar på gymmet. Men vet fiilisen då man inte orkar med på timmarna. Har usel kondition och när jag gick flitigt på gymmet så fick jag ibland gå åt sidan för att jag inte orkade. Men det brukar lätta sen efter några gånger. Plötsligt orkar man mer! Väntar på att Vincent blir så pass stor att han kan vara i lekrummet så att jag också kunde börja träna igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jo nej målet är nog mer rimligt än bilden :) längtar också efter en tid då man inte behöver barnvakt eller passa in det i sambons schema för att man sak träna. Men den tiden kommer väl nog.. sen saknar man sina små bebisar istället :) aldrig är man nöjd :p

      Radera
  2. Jeee va kul! Då kan vi fa på nå pass tillsammans :)

    SvaraRadera