måndag 12 januari 2015

snigelfart

NEJ VET NI VAD, jag är minsann inte en människa som skall renovera eller bygga eller göra något alls som tar längre än en kväll. FASIKEN då det inte händer något i köket, ETT ynka litet skåp är bortplockat idag. Anton har plogat hela natten och förmiddagen så hans krafter tröt lite, dessutom var vi hela eftermiddagen hos mamma. Jag blir TOKIG av att vänta, liksom allt skall ske NU. Om jag kommer på att jag vill göra något skall det ske SENAST följande dag. Annars tappar jag typ intresset. 

min reaktion då Anton åkte iväg för att ploga snö i natt :



ni frågar: kanske det är något som du skulle börja jobba på att få bort? liksom bra att ni köpte ett gammalt hus som MÅSTE renoveras då om du int vill!



Ja ja jag kan lugna er att det nog går bra de flesta dagarna, 



men idag är mina nerver på minus. Har sovit halv taskigt inatt jag med (sover som en kratta då Anton inte är hemma, känner att jag har 100% ansvar och kan inte slappna av.. *tacksam över att Anton inte jobbar på sjön t.ex....*) trött och lite halv grinig hela dagen. Så ja det kan väl inte bli annat än gnäll sen. Vi kör nya positiva tag i morgon igen. NY vecka NYA möjligheter. 

Dagens positiva var i alla fall att vi hittade rätt så bra allternativ till vår LONDON resa. Mitten av APRIL, ojojoj vad jag längtar! 


och så hoppas vi på lite mer action i köket imrgon istället. Det här med renovering och 2 små barn, det är minsann inget som jag skulle rekommendera. 

tack och gonatt!

1 kommentar:

  1. Haha, precis så är jag också. Skall det ske så skall det ske NU, blir tokig av att vänta! :D Frågar jag mannen om hjälp och det tar mer tid än jag orkar vänta slutar det oftast i att jag högljutt suckar och gör det själv. :P Hoppas ni får en fin start på den nya veckan!

    SvaraRadera