måndag 12 januari 2015

värdelösaste renoveringsbloggen i år

hej hej, och NEJ inte speciellt mycket nytt ännu heller. Börjar få ångest över att köket snart kommer och grunden inte är klar. Okej snart är väl att ta i, vecka 8 är ju inte direkt nästa vecka ännu. MEN KOM IGEN NU. Anton jobbar på och tiden finns liksom inte. Det är klart att han måste jobba med de jobb han har med firman INNAN han gör något i köket. Jag menar vi renoverar inte köket med min föräldrapenning direkt.. Nåja håller tummarna för att han skulle ha lite lugnare kvällar resten av veckan. Dock snöar det just nu då han får väl åka iväg och ploga inatt igen. 

Det går i alla fall bra att göra mat i bastun, eller ja vi kokar maten där inne och använder grillen till att t.ex. steka kött på. Inte illa att inleda grillsäsongen i januari! Ja annars då, vi hade en helgalen natt hos oss förra natten. Det hör inte till vanligheten att vi vakar men i natt var båda kidsen vakna. Sådär klarvakna och glada. Bara jag och Anton som var skit trötta. Nåja efter någon timme sov alla igen. Gotta love småbarnsåren. Och NEJ jag ska inte klaga vi är så otroligt bortskämda med barn som sover, så det är inte mer än rätt att vi får vaka lite vi också!

Ja men annars då? inte mycket nytt, snart river jag vår köksWC själv. Skulle det inte vara för att det går el i den väggen skulle jag ta släggan i vacker hand och demolera väggen. Men som sagt vill inte grillas av en elstöt heller. Lite frustration fick jag ut idag då vi slängde ut granen i alla fall. Den flög ut men en jävla fart efter att jag tappade gjurgärnsfoten på min egna fot. AJ som FAN vad ont det gjorde!!

Undertiden som jag väntar, ni vet jag är ju lite sådär gammaldags att det nog är Anton som måste hålla i trådarna då det kommer till renoveringen, drömmer jag om när köket äntligen skall bli klart!


tror verkligen att det kommer bli jätte bra!

7 kommentarer:

  1. Köks-WC? Ett kök i badrummet? Nu hänger jag inte riktigt med känner jag :D

    SvaraRadera
  2. Haha jo nej det är inte så lätt.. Vi ska alltså riva en liten WC för att få större kök, den kallas för kökswcn :) nu har vi spisen i vår bastu för att den och bastuknapun går på samma ström, vi kockar alltså mat i bastun till köket är klart :) fungerar bättre än man kanske kunde tro ;)

    SvaraRadera
  3. Haha, köks wc.. jag döör! Steka kötbullar och vara på wc på samma gång.. XD

    SvaraRadera
  4. lät nog faktiskt lite bra me köks wc:n, haha :D
    e denhär bilden er färdiga "ritning" på hur köke blir? isf, får ja fråga vaför int ni dro ihop spisdelen me vitrindelen, alltså där vi hörne?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja int är så lätt ;) ja den är så gott som klar :) för att spisen är en gammal vedspis, som vi vill få mer synlig :) syns dock inte så bra på denna ritning :)

      Radera
  5. Får man fråga varifrån ni har beställt ert kök? Vi är mitt uppe i Köks-djungeln och man blir minst sagt snurrig!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst får man det! Vi har beställt från puistelli, dom hade den typens kök som vi ville ha :) lycka till i djungeln, det finns för många allternativ ;)

      Radera