fredag 2 januari 2015

första träningen 2015

Okej egentligen HATAR jag då man gör sådär, ni vet först jomar man på med "oj oj sista middagen 2014, sista gången vi ses i år, sista gången jag kakkar i år.." och sen hinner det bara bli nyår så börjar alla joma om att det är "första gången vi ses i år, första gången jag äter mat i år, första gången vi myser till det i år.." men jag menar hallo, NO SHIT liksom. Nåja hur som haver hade jag dålig fantasi idag så rubriken blev där efter.

Idag på kvällen efter att vi ätit mat hos mamma, TACK MAMMA!! åkte jag till gymmet, eftersom jag var såpass förkyld nästan hela december och bara åt istället *satans smart det!!* kändes det rätt tungt. Har bestämt att jag skall styrketräna minst 3 ggr/ vecka och sen träna det som är skoj, step och zumba. I sommar kommer jag börja springa igen och i höst ska jag och Lelle iväg och springa tjejmilen (du minns att vi pratade om det LELLE eller hur?!?!) 

Blev lite extra peppad då jag kom på att det ju är FREDAG kväll och här står jag och pumppar på gymmet. Händer liksom inte varje vecka det. Körde ben idag så jag lär väl inte komma upp ur sängen i morgon. Nu väntar jag bara på att få veta vad som är på tok i min mage, kan inte träna helt fullt ännu på grund av den. Men ska lämna labbprover på onsdagen så efter det får vi se. Läkaren pratade något om helikobakterier.. vi får väl se.. börjar vara dödstrött på min halsbränna i alla fall..

Förutom träning tänkte vi försöka skippa i alla fall de dåliga kolhydraterna nu. Köra lite mer LCHF inspirerat. Inte till barnen då såklart!! men till oss vuxna. Haha hittills gick det väl sådär, mamma bjöd nämligen på jansonsfrestelse, ja nå grädde var det ju men annars mest potatis..och så åt jag en jultårta till kaffet. Ja ja nya tag i morgon eller hur heter det?

Har ni tips på bra LCHF mat? eller annan mat som är bra då man tränar? Ikväll lagade jag chiagröt, så det blir morgondagens frulle. Nåja nu svävade detta inlägg iväg, ville bara skryta lite med att jag tränade idag. 


*känner mig duktig*


bikinisässongen 2015 här kommer jag

2 kommentarer:

  1. Hej Malin! Jag rekommenderar att äta så "ren" mat som möjligt. Satsa på kyckling, lite ris eller quinoa och grönskaer/sallad. Rotsaker och maletköttbiffar är också gott. Satsa också på att få i dig tillräckligt med mat om du tränar, och även lite kolhydrater om du styrketränar. På styrkelabbet.se kan du få lite tips och där kan man också räkna ut sitt energibehov. Se också till att få i dig tillräckligt med protein om du börjar styrketräna ordentligt. Kvarg, raejuusto och dylikt funkar bra! Satsa t.ex. helt på att lämna bort pasta och bröd till en början, kan vara lättare att komma igång om man inte gör helt fullt ut direkt. Jag vet med mig själv att pasta iallafall är sådant som göra att man känner sig väldigt uppblåst. Hoppas det här var till någon hjälp :) Svarar gärna om du har någo frågor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej! tack för din kommentar! Vi försöker ofta äta just sådan mat som du beskriver, jag är inte strikt med maten på det viset men försöker mest undvika socker och vitt mjöl. Tack för tipsen de skall jag absolut ta och kolla in! :)

      Radera