lördag 10 januari 2015

5 saker som jag inte kunde leva utan..

fick som önskerubrik av Mimmi att jag skulle skriva om 5 saker som jag inte kan vara utan. Nu tänker jag då skriva om SAKER, inte människor och inte känslor!


1. Min telefon


Ja tyvärr är det nog precis så det är, visst skulle jag väl överleva utan telefon MEN den är nog skrämmande viktig för mig. 

2. Kaffe


Innan jag fick barn var jag inte speciellt brydd av kaffe. Drack det nog men ja det handlade mest om en sällskapsdryck. Nu handlar med mer om överlevnad. Om att bota tröttheten och så är det ju så FRUKTANSVÄRT GOTT!! 

3. TV i sovrummet


Som liten lyssnade jag alltid på en saga från radion då jag skulle somna. Nu som äldre ser jag på någon serie tills jag somnar. Jag har stora problem med att somna då det är tyst. Hade redan fått bort den ovanan ett slag MEN efter att min fammo dog för 2 år sedan behöver jag något som distraherar mig från att börja tänka på kvällen/natten. Hellre en ovana och sömn än flera timmar grubblande varje kväll.

4. Bilen

Eftersom vi har 7 km till centrum så måste jag ha tillgång till en bil. Har jag inte bil är vi nästan tvungna att vara hemma. För jag kan inte börja GÅ 14 km för att hämta en mjölk. Det skulle i och för sig säkert göra gott med promenaden men alltså tänk sen om jag märker att vi OCKSÅ behöver smör! Nej utan bilen skulle jag känna mig strandsatt och fångad!
5. BUGGAN!


Vår ÄLSKADE vagn, den är orsaken till att jag kan åka göra saker med båda barnen. Eftersom jag kan spänna fast dem båda och ha händerna fria. Har länge tänkt skriva ett inlägg om år vagn så det skall väl bli verklighet så småningom! 

3 kommentarer:

  1. Ett inlägg om er vagn väntar jag på ����
    Skulle gärna höra alla positiva saker om den av nån som använder den.
    Kanske det inte finns nåt negativt om den ��
    Hur är sitsarna på den, ryms barn med full vintermundering å i sovpåse?

    SvaraRadera
    Svar
    1. ett inlägg kommer att dyka upp i morgon så kika in då :) där finns en hel lista med det positiva som jag nu kom på :) någon enstaka negativ sak också..

      Jag skulle nog säga att sitsarna är rymliga, Adam använder inte sovpose för han sover inte i vagnen längre, men han sitter bekvämt med vinterhalaren på. Han ryms väldigt bra på både längden och bredden ;) och då är han en "normal" 2,5 åring :)

      Radera
  2. Skulle du kunna skriva ett inlägg om "en helt vanlig vardag" hos er, tänker på rutiner/vanor hos barnen å sånt? :)

    SvaraRadera