fredag 17 oktober 2014

chiapudding

I morse åt jag något nytt till frukost, nämligen chiapudding. Och vad skall man säga om den då? Jo den var riktigt god, lite märklig konsistens men annars bra. Extra gott blev det med lite bär på. Kommer nog att laga det flera gånger, enkelt att laga om man bara har alla ingredienser hemma. Hojta till om ni vill ha receptet (helt som att ni inte kan googla..) Men chiafrön lär ju ska vara så himla hälsosamt så det är säkert bra att äta det någon gång emellanåt.

ursäkta den dåliga bilden men mitt nya kamera objektiv har gått sönder, FML!

1 kommentar:

  1. Jag har ätit chiapudding till morgonmål varje vardag i över en månad. Känner att jag mår bra i kroppen o orkar på jobbet helt på annat sätt. Äter gröt på morgonen på v.sluten (med lillkillen) o känner mej inte alls lika energifylld. Jag sätter 2-3msk chiafrön i ca2dl vatten (står o sväller över natten) 1/2 banan, 1dl ab naturell yoghurt o 1dl bär, allt körs med stavmixer, rekommenderar att smaka!

    SvaraRadera