måndag 27 oktober 2014

ingen fin människa på natten

Om jag skulle få ändra något hos mig själv som mamma så är det definitivt mitt humör på natten och tidigt på morgonen. Jag är så himla otrevlig, SUR och borta. Min sömn är så helig att det inte är sådär bara att störa mig. Nu gäller det inte Saga (så länge hon bara vaknar och äter) men jag har absolut noll nerver för "onödigt" gnäll på natten. På morgonen skäms jag sen, världen sämsta mamma som inte kan vara ljuv och förstående mitt i natten. Logiken säger ju klart och tydligt att kidsen också hellre skulle sova.

Tror rätt hårt på att vi får barn som sover på natten från början just av denna orsak, vill verkligen inte veta hur galen jag skulle bli med en kolik bebis. Fast jag vet ju att man klarar allt eftersom man inte har något barn. Men oändligt tacksam över sovande barn är jag! Och egentligen ska man väl inte klaga över att ett av två barn var vaken någon liten timme i natt. Med två barn under 2,5 år är det väl smällar man får ta.

Men för att hotta upp feelisen lite i morse passade jag på att inviga den fina presenten som syster hämtade till mig från sitt jobb i London. Behöver jag skriva att jag är liiite avis på henne som jobbar på VS. En helt ljuvligt doftande lotion.

Känner mig lite hipp också eftersom den är så ny. Sällan jag har något så nytt i min ägo. Tack syster!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar