onsdag 15 oktober 2014

Ett onödigt bråk?

Tjena tjena mittbena (ursäkta löjlig inledning, men ska man börja med att säga hej eller ska man bara köra rätt på ämnet?) Nåja hur som helst, igår hade vi rätt heta diskussioner med Anton. Det var nämligen så att jag som vanligt skulle åka till gymmet. Just innan jag skulle åka iväg vaknade Saga och var rätt sur, jag hann inte mata henne men tänkte att jag kan hjälpa Anton genom att laga i ordning en flaska till henne. D jag öppnar skåpet så ser jag att vi har exakt noll förpackningar ersättning kvar i skåpet. Det är här som meningsskiljaktigheten börjar.

Jag anser att eftersom jag ALDRIG ger ersättning till Saga behöver inte jag hålla koll på om det finns ersättning i skåpet eller inte. Anton är ju den som tar av dem och då borde ju han förstå att vi behöver mera då han tar den sista. Eller i alla fall då meddela att det är slut och att någon av oss skall köpa mera.

Anton menar då mera att han inte har större ansvar än jag i denna fråga.

För mig har det ingen skillnad om jag köper den eller om Anton köper, men Anton måste meddela. Enligt mig är det hans ansvarsområde. Nåja detta tjafsade vi om i 10 sek innan jag hoppade in i bilen och åkte till gymmet. Anton åkte till butiken med barnen för att köpa mera ersättning och Saga somnade i bilen. Sen SOV hon ännu då jag kom hem, så just igår behövdes ingen ersättning. Men NU har vi i alla fall 12 förpackningar här hemma. Så att sådant kan man också bråka om. Nu är vi dock sams igen och älskar varandra som förr. 


2 kommentarer:

  1. Oj va konstigt bråk :D Hehe! Hemma hos oss är det nog inte liksom nåns ansvar, utan mer en självklarhet att den som far och handlar köper då det börjar vara slut :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nå så är det ju nog hos oss också gällande det mesta. Men jag har ju inte koll på ersättningen eftersom jag inte ger det till henne ;) Men man lär sig, i framtiden kan jag ju kolla skåpet innan jag åker till butiken också :p

      Radera