söndag 26 oktober 2014

Sluta be om ursäkt för att jag bloggar!!

En sak som verkligen gick upp för mig idag på bloggträffen är att många som bloggar känner att de behöver be om ursäkt att de gör de. Typ skämmas. Ni har kanske själva varit med om att någon himlat med ögonen då man fotograferat något "till bloggen va?". Folk tycker lätt att man är lite löjlig då man håller på med något blogg relaterat. Kändes ändå skönt att inse att jag inte är ensam i dessa funderingar. Jag vill ju vara stolt över att jag skriver en blogg och att det finns folk som läser den. Inte bara min mamma och min syster!

Kan ni fatta hur skönt det var att vara i ett rum med likasinnade idag? Ingen kollade snett då någon knäppte en bild med sin kamera. Alla visste ju liksom vad det handlade om. Ingen himlade med ögonen då man pratade om olika mål och drömmar gällande bloggar. Ingen tyckte att man var konstig för att man satsar tid och energi på sin blogg. SÅ OTROLIGT SKÖNT!

Jag är själv lite sådär halv blyg/skämmig över att jag bloggar. Liksom jag täcks inte alltid plocka fram kameran t.ex. och så pratar jag sällan om min blogg. Men från och med nu tänker jag sluta be om ursäkt över att jag göra något jag gillar. Jag bloggar ju främst för mig själv, MEN jag tänker inte stick under stolen att det är mycket roligare att blogga om någon läser och kommenterar.

Faktum är ju ändå att jag är stolt över min blogg, visst finns det många delar som kunde bli bättre men jag gillar ändå min blogg. Jag gillar att ha ett ställe att skriva på, ett ställe där släkt och vänner kan kika in på för att se vad vi sysslar med. Jag skulle vilja satsa lite mer på min blogg men känner mig lite lost. Vet inte riktigt hur jag skall göra, tar gärna emot tips på saker som kunde göra min blogg bättre/mer intressant/ mindre störande ja ni fattar. Det handlar inte om att jag vill vara alla till lags. Jag förstår att inte alla är så himla intresserade av min vardag, men ni som ÄR det får gärna komma med önskemål och tankar.

Jag skulle så gärna ordna en frågestund här på bloggen, men jag undrar om ni har några frågor på lager? Känns ju lite trist att ha en frågestund om ingen ställer några frågor. Kommentera gärna om ni skulle ha någon fråga att ställa, om ni vill att jag skall ordna en frågestund. (För om ni inte har några frågor blir det så sad, liksom ett frågeinlägg utan frågor) Det skulle liksom vara nästa steg i min blogg, vet inte varför men det skulle vara kul att höra om ni har några frågor.

Ja, och sen ska jag fixa en Facebook sida för min blogg också, fast jag är skit rädd för att bara min mamma och syster typ ska gilla den. (Men alltså i så fall får jag väl bara ta bort sidan då). Måste få lite bättre blogg självförtroende!!


edit: seriöst, gråter lite av skam över mitt slarv i pratbubblan. HJÄLP MIG göra bloggen bättre. Snarare borde det stå HJÄLP mig stava rätt. Nåjo det är väl tips 

nr.1 Blogga inte kl 1.00 på natten då du är trött och borde sova. 

Tack och godnatt!

10 kommentarer:

  1. Nytt folk jag lär känna lär sig ganska snabbt att systemkameran är fast vid mig. Jag kan dock känna av stämningen lite innan jag börjar fotografera folk (bästa tiden när man hunnit sitta nån timme och pratat).. men låter som att du har haft en bra dag
    Önskar jag också var med på en bloggträff. Kanske nästa gång? :) Åså en fråga.. Vad var det som fick dig att börja blogga och vad är dina största drömmar med bloggen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det borde du verkligen, det var verkligen lyckat! Tack för frågorna!!! Dom ska jag svara på :)

      Radera
  2. Ååh älskar när folk har frågestunder på bloggen :) ska ge några enkla frågor..
    1. Favoritmat?
    2. Favorit intresse?
    3. Vad arbetar du som?
    4. Vad ville du bli när du var liten?
    5. Din allra högsta önskan?
    6. Vilka bloggar läser du?
    7. Gillar du att blogga?
    8. Vilken kamera fotar du bilder med?
    9. Favorit kläd affär?
    10. Gillar du att shoppa? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! ska svara på alla dina frågor i ett inlägg :)

      Radera
  3. Malin jag tyckte du var himla härlig och avslappnad! Och tyckte det var rätt kul att du stavat fel i pratbubblan och påpekar det ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen tack snälla, hihi lite humor måste man ju få med :)

      Radera
  4. Jag känner så igen mig. I synnerhet som jag hör till en åldersgrupp där dom flesta faktiskt int riktigt fattar. Åtminstone känns det så för mig. Blir fruktansvärt irriterad då människor int kan erkänna att dom läser min blogg, människor som jag då med säkerhet vet att gör det. Att prata med såna är som att prata med dom om smma sak en gång till. Kan int folk bara säga, jag vet, såg det på bloggen. Är själv just nu i en stor bloggtorka. Funderar som sagt precis på samma saker som du gör. Men vad tusan, man skall ju göra det man tycker om för att må bra, så det är bara att köra på. Tycker du har en kiva blogg. Kiva bilder och naturlig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du gillar bloggen! Ja jag tror bara att man själv måste bli stolt över bloggen, och sluta be om ursäkt. Ju flera som vågar vara stolta över sin blogg desto bättre, tror också att det skulle ändra folks syn på bloggen. Precis som du skriver måste man ju göra sånt som man mår bra av och bloggen får mig att må bra :) Du har med en fin blogg, JÄTTEFINA bilder :)

      Radera
  5. Det där med att skämmas och känna skam över att man har en blogg känner jag sååå igen! Och jag minns hur retad en tjej blev i gymnasiet och då hon avslutade sin blogg fick hon pris som lydde "årets goda gärning". Jag fattar inte att min abi-klass var så förbannat elak! Jag funderar också på att göra en facebooksida men TÄNK OM INGEN GILLAR?? :O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj nej vad taskigt, vi var inte heller de trevligaste under vårt ABI-år *skämms*.. Gör en FB sida! trodde seriöst inte att någon skulle gilla min och nu är det nästan 60 st som gjort det på en dag! :) KÖR HÅRT!

      Radera