onsdag 8 oktober 2014

en konstig sak

Orsaken till mitt vinsug
Lyssnar på FREDAGSPODDEN
här är Hannah & Amandas rosé vin
Under de senaste 3 åren har jag ammat eller varit gravid i  32/36 månader. Och hittills har jag haft som regel att det är noll tolerans till allt som har med alkohol att göra under både graviditet och amning. Har ärligt inte kunnat förstå de mammor som valt att ta ett glas i alla fall. Har liksom tyckt att det verkligen är både korkat och onödigt. Det tycker jag fortfarande, MEN jag har börjat drömma om att dricka vin. Oj vad jag längtar tills jag inte ammar mera, så att jag skall kunna ta ett glas vin ibland. Det konstiga är ju att jag inte var någon vindrickare innan jag blev gravid fösta gången och drack inte ett endaste ett glas vin under de 4 månader som jag inte ammade och inte var gravid heller. MEN NU, alltså NU är jag ju så sugen. Jag lovar att det ändå kommer att gå så att då jag sen får mitt glas så kommer det smaka bara sprit och inte alls vara så nice som jag hade tänkt. Men den tiden den sorgen, ännu har jag nog cirka gurka 5 månader kvar av amning skulle jag tro. Så tills dess får jag drömma vidare.

HUR tänker ni angående främst amning och alkohol? Är det ok eller inte?? (nu menar jag ju då typ ett glas och inte någon supar fylle fest dricka!)

1 kommentar:

  1. Tycker nog att man gott kan vänta tills man inte ammar längre! Men det är ju olika hur folk gör

    SvaraRadera