fredag 10 oktober 2014

TGIF

seriöst, äntligen helg! eller snart i alla fall, Anton borde inte jobba så länge idag eftersom han for iväg väldigt tidigt i morse. Vår dag har bara varit kaos idag, inget har gått som på Strömsö. Otroligt hur ALLT kan vara fel mitt i allt (det är inte lätt att vara 2 år!). Dom flesta dagarna kan man ju hantera allt detta, men alltså idag suger mammalivet rätt så hårt. Jag är så otroligt trött på gnäll, det riktigt river till i mina öron. Skulle gärna bara sätta öronproppar i öronen och dra täcket över huvudet. Men HEJ det kan man ju inte göra då man har två kids, så vi kämpar vidare. Att natta en 2 åring på dagen kan ju också ta 2(!!!)timmar. Snart skiter jag i att han skall sova och gör något annat. Saga har ju hunnit sova sin vila här ren i 1,5h. Så mycket för den lugna stunden också.

Jag blir så ledsen på mig själv då jag tappar nerverna på Adam och ropar till honom att han måste sova. Innerst inne vet jag ju nog att det inte är så som han somnar, JAG VET JU ALLT DETTA men ändå ska de vara så himla svårt.

Sen smyger sig det dåliga samvetet på, det är ju inte så att Adam med flit är jobbig. Inte hans fel att jag inte sov så många timmar i natt.. Så nu myser vi och jag har sagt förlåt till honom och pussat honom. Förklarat att inte mamma heller får vara dum och ropa. Skämts lite mera och insett att idag ska vi inte ha ett endaste ett måste.

Dagens saldo med dåliga mammapoäng är lite väl högt. Får försöka kompensera det med att vara en bättre mamma resten av dagen. Karppa upp sig och bestämma att det nog hinner bli en bra fredag ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar