fredag 31 oktober 2014

På tal om att vara tacksam

Vet ni vad fin vänskap är? Jo det är att ena dagen bli bjuden på mat hos en vän och nästa dag få lämna 2 åringen hos en annan så att man får fredagsstädningen gjord. Alltså jag måste ju bara få skryta lite på vårt skyddsnät. Jag är helt säker på att vi skulle kunna klara vad som helst tack vare dessa fina människor, förutom Karin och Lelle har jag en massa andra fina vänner. Dessutom är banden till våra familjer väldigt starka. Jag vet var alla människor står och jag litar på dem till 100%. Jag vet att vi ALLTID är välkomna att bo hos min faster med familj vilket möjliggör kontakten med syrrorna och Pappa uppe i Jeppis. Ja och mina fina kusiner också så klart. 

Vi får barnvakt då vi behöver det, vilket är skönt eftersom att jag då kan åka och träna även de kvällar som Anton jobbar. Försöker att inte alltid se på det som barnvaktning heller, speciellt Adam börjar vara så stor nu att han gärna far ensam till någon. Han umgås ju med andra människor nu och behöver inte på samma vis vaktning som Saga ännu gör. Idag han jag inte ens byta 5 ord med Lelle innan Adam vinkade hejdå och stängde dörren. 

Jag är så glad att det finns så många fina människor i vår familjs vardag. Det är en enorm trygghet på något vis, att det finns så många som verkligen bryr sig om oss och hjälper oss då vi behöver det.



Sa jag redan att jag var väldigt TACKSAM? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar