fredag 24 oktober 2014

En finfin fredag

Idag packade vi oss i bilen, Adam, Saga och jag och så styrde vi kosan mot Helsingfors-Vanda flygfält. Hela resan gick super bra, Saga sov så gott som hela vägen och Adam såg på film och somnade sen. Skönt med lite egentid i bilen, passade på att lyssna på en podd och ja sådär värst mycket mer hann jag inte med.

På flygfältet hann vi ta lite mellis på starbucks, Adde åt lite frukt och jag var en äkta LATTEmamma. Det var länge sen jag drack en latte, överväger starkt att bli en LATTEmamma. Det var riktigt gott! Adde gillade frukten också. Ser ni förresten att Adam hade sitt flygplan med sig, passande val av leksak med tanke på stället. Och så sprang vi runt i terminalen och letade efter dustys hjul som han lyckats tappa. Som tur hittade vi dem i alla fall!

Vi hämtade alltså hem systern, så hela dagen har vi varit med henne. Nu är vi hos mamma och fredagsmyser, kan LOVA er att idag får jag minsann inget kryss! Har redan slunkit ner några kex och jag har spanat in både godis och chips också. Men men syster är ju inte hemma alla dagar och jag har ju inte köpt något själv. Ja och tacos har vi också klämt i oss, men som sagt EN dag är inte hela världen. Kör nya tag i morgon igen. I morgon är det också dags för bloggträff.
Ska bli skoj!

Ja men vi ska se om det kommer något inlägg ikväll ännu eller om jag somnar då vi kommer hem. Ha en skön fredag!

Ja och PS, så skall Saga få premiärsmaka gröt ikväll. (jag förstår att ni kissar ner er av nervositet kring det, det är ju ändå fredag kväll och allt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar